کد خبر: 204284
A

العربیه: صفی‌الدین ۳ روز در تونل زیرزمینی حزب‌الله محبوس بود و بر اثر خفگی درگذشت

العربیه به نقل از منابع خود مدعی شد: «صفی‌الدین در یکی از پناهگاه‌های زیرزمینی در المریجه حبس شد و بین یک تا سه روز به همراه هفت عضو دیگر حزب‌الله مقاومت کرد اما در نهایت بر اثر خفگی جان باخت».

العربیه: صفی‌الدین ۳ روز در تونل زیرزمینی حزب‌الله محبوس بود و بر اثر خفگی درگذشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ العربیه به نقل از منابع خود گزارش کرد: «صفی‌الدین در یکی از پناهگاه‌های زیرزمینی در المریجه حبس شد و بین یک تا سه روز به همراه هفت عضو دیگر حزب‌الله مقاومت کرد اما در نهایت بر اثر خفگی جان باخت(به شهادت رسید».

به گفته این منابع العربیه، تمامی پناهگاه‌های زیرزمینی حزب‌الله که به‌طور ویژه «مقاوم‌سازی» شده‌اند، دارای «ذخایر اکسیژن» هستند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ العربیه نوشت: همین مساله احتمالا توضیح می‌دهد که چرا اسرائیل تا چند روز پس از حمله اولیه، با ادامه حملات و بمباران مناطقی در المریجه بیروت، مانع نزدیک شدن تیم‌های امدادی به محل ‌می‌شد.

اسرائیل تاکنون ده‌ها تن از فرماندهان ارشد حزب‌الله را  ترور است. حسن نصرالله، دبیرکل این گروه هفتم مهر در حمله اسرائیل به جنوب بیروت از به شهادت رسید.

دو هفته پس از این حمله، اسرائیل در روز سه‌شنبه اول آبان به‌طور رسمی مرگ صفی‌الدین را اعلام کرد.

از اوایل مهر امسال، اسرائیل حملات هوایی شدید خود را به نقاط مختلف لبنان به‌ویژه در ضاحیه بیروت که مقر اصلی حزب‌الله محسوب می‌شود و نیز جنوب و شرق این کشور، افزایش داده است.

اسرائیل در این مدت چندین «ترور هدفمند» دیگر نیز علاوه بر ترور نصرالله و صفی‌الدین، علیه فرماندهان ارشد حزب‌الله انجام داده که شهادت علی کراکی، ابراهیم عقیل، وفیق صفا، ابراهیم قبیسی، نبیل قاووق و فواد شکر، برجسته‌ترین موارد این ترور‌های هدفمند بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر