کد خبر: 203549
A
همراهی اتحادیه اروپا پس از چین و روسیه با اعراب خلیج فارس؛

ادعای اروپا: جزایر سه‌گانه متعلق به ایران نیست!

نشست مشترک رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و سران اتحادیه اروپا به ریاست شارل میشل رئیس شورای اروپا و امیر قطر در بروکسل برگزار شد.

ادعای اروپا: جزایر سه‌گانه متعلق به ایران نیست!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشست مشترک رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و سران اتحادیه اروپا به ریاست شارل میشل رئیس شورای اروپا و امیر قطر در بروکسل برگزار شد

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) در بیانیه پایانی نشست مشترک خود از ایران خواستند به ادعای «اشغال» جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پایان دهد.

در این بیانیه آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم به اشغال جزایر سه‌گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است پایان دهد.»

در واکنش عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، این درخواست را در راستای سیاست «تقابل» اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی خوانده است.

آقای عراقچی در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مسیر همکاریِ با احترام، که از سوی ما در ملاقات‌های مختلف از جمله در نیویورک به آن‌ها پیشنهاد شد، اکنون با تمایل اروپا برای ‘تقابل’ پاسخ داده شده است؛ از طریق تحریم پروازهای مسافری و ایراد اتهام عبث ‘اشغالگری’ به ایران».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر