کد خبر: 203428
A

نامه بایدن به کنگره درباره استقرار «تاد» و اپراتورهای آمریکایی در اسرائیل

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره از اقدامات خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی و همچنین نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا خبر داد.

نامه بایدن به کنگره درباره استقرار «تاد» و اپراتورهای آمریکایی در اسرائیل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه و در نامه‌ای به سران کنگره این کشور، آن‌ها را از «تحولات در خاورمیانه و پاسخ دولت ایالات متحده» به این تحولات مطلع کرد.

بایدن در ابتدای این نامه مدعی شد ایالات متحده عملکرد موفقی را در رهگیری شماری از موشک‌های بالستیک ایرانی که به سوی اهداف  مورد نظر در سرزمین‌های اشغالی روانه می‌شدند، داشته است.

بایدن در ادامه نامه خود آورده که ایالات متحده آرایش نظامی خود را در منطقه به‌منظور تقویت دفاع از اسرائیل تطبیق داده است.

به گفته بایدن، این تطبیق نظامی شامل تمدید مأموریت ناوگروه به رهبری ناوهواپیمابر «یواس‌اس آبراهام لینکن» در منطقه، اعزام ناوهای دیگر و همچنین جنگنده‌های بیشتر از جمله اف-۲۲ بوده است.

بایدن در این نامه تصریح کرده که استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه به‌منظور «حمایت از منافع مهم ملی از جمله محافظت از نیروها و دارایی‌های ایالات متحده از حمله ایران و نیروهای وابسته به آن و همچنین ادامه دفاع از اسرائیل که تعهد ایالات متحده به آن خدشه‌ناپذیر است» ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نامه نوشته است: به همین منظور، من دستور استقرار سامانه دفاع موشکی بالستیک در اسرائیل و همچنین نیروهای ایالات متحده که توانایی عملیاتی کردن آن در مقابل هرگونه حملات موشکی بالستیک را دارند، صادر کردم».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر