کد خبر: 203399
A

نیویورک تایمز: اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که هدف پاسخ به ایران تاسیسات نفتی یا هسته ای نخواهد بود

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ به دو مقام اسرائیلی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند، دولت اسرائیل به دولت بایدن گفته است که از حمله به سایت های غنی سازی هسته ای و تولید نفت ایران در صورت پاسخ به حمله موشکی اخیر تهران اجتناب خواهد کرد، اقدامی که ممکن است احتمال جنگ همه جانبه بین دو کشور را کاهش دهد. این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، در مورد دیپلماسی حساس صحبت کردند، گفتند که اسرائیل موافقت کرده است که حمله بعدی خود را به جای سایت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران یا تلاش‌های غنی‌سازی اورانیوم، بر اهداف نظامی در ایران متمرکز کند. دولت بایدن بر این باور است که اگر اسرائیل چنین اهداف حساسی را هدف قرار دهد، می‌تواند باعث تشدید تنش در خاورمیانه شود، در زمانی که اسرائیل از قبل در حال جنگ با نیروهای نیابتی ایران در غزه و لبنان است.

نیویورک تایمز: اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که هدف پاسخ به ایران تاسیسات نفتی یا هسته ای نخواهد بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که هدف پاسخ به ایران تاسیسات نفتی یا هسته ای نخواهد بود

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ به دو مقام  اسرائیلی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند، دولت اسرائیل به دولت بایدن گفته است که از حمله به سایت های غنی سازی هسته ای و تولید نفت ایران در صورت پاسخ به حمله موشکی اخیر تهران اجتناب خواهد کرد، اقدامی که ممکن است احتمال جنگ همه جانبه بین دو کشور را کاهش دهد. 

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، در مورد دیپلماسی حساس صحبت کردند، گفتند که اسرائیل موافقت کرده است که حمله بعدی خود را به جای سایت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران یا تلاش‌های غنی‌سازی اورانیوم، بر اهداف نظامی در ایران متمرکز کند. دولت بایدن بر این باور است که اگر اسرائیل چنین اهداف حساسی را هدف قرار دهد، می‌تواند باعث تشدید تنش در خاورمیانه شود، در زمانی که اسرائیل از قبل در حال جنگ با نیروهای نیابتی ایران در غزه و لبنان است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش امروز خود  نوشت: در حالی که اعتقاد بر این است که هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما انتقام‌جویی اسرائیل همچنان می‌تواند در مقیاس بزرگ باشد و احتمالاً ایران را به ادامه چرخه حملات ترغیب کند. و مقامات گفتند که تعهد اسرائیل، که اولین بار توسط واشنگتن پست گزارش شد، فقط مربوط به حمله بعدی آن علیه ایران است - به این معنی که همچنان می تواند اهداف بلندپروازانه تری را در دورهای بعدی نبرد تعقیب کند.

به گفته دو مقام اسراییلی که در جریان این گزارش قرار گرفتند، حتی اگر اسرائیل از غنی‌سازی هسته‌ای و سایت‌های نفتی ایران اجتناب کند، اسرائیل همچنان می‌تواند طیف گسترده‌ای از اهداف نظامی از جمله پرتاب‌کننده‌ها، مکان‌های ذخیره‌سازی و کارخانه‌های موشک‌ها و پهپادها، همچنین پایگاه‌های نظامی و ساختمان‌های دولتی را هدف قرار دهد. روند برنامه ریزی، که به شرط ناشناس ماندن در مورد مسائل نظامی صحبت کرد.

به گفته مقامات اسرائیلی، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در یک پایگاه اطلاعاتی با روسای امنیتی دیدار کرد تا در مورد پاسخ گفت و گو کند و دولت او هنوز بر سر رویکرد خاصی به توافق نرسیده است.

ترجمه: نیویورک تایمز 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر