کد خبر: 203380
A
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

ایران قدرتی اسطوره‌ای در حمایت از مقاومت دارد/ نتانیاهو خواهان خاورمیانه جدید است

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر این که نتانیاهو خواهان خاورمیانه جدید است، گفت با تهدید خاورمیانه‌ای جدید به سبک اسرائیلی - آمریکایی مواجه هستیم. ایران قدرتی اسطوره‌ای در حمایت از مقاومت دارد و نوع حمایتش را خودش تعیین می‌کند.

ایران قدرتی اسطوره‌ای در حمایت از مقاومت دارد/ نتانیاهو خواهان خاورمیانه جدید است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (سه‌شنبه ۲۴ مهر) در سخنانی گفت: لبنان در پروژه توسعه‌طلبی اسرائیل قرار می‌گیرد. حمایت ما از فلسطینی‌ها، حمایت از حق است، زیرا آن‌ها صاحبان حق هستند.

وی افزود: ما از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم تا از آنها در برابر خطر محافظت کنیم و از گسترش اسرائیل جلوگیری کنیم. نتانیاهو خواهان خاورمیانه جدید است. با تهدید خاورمیانه‌ای جدید به سبک اسرائیلی - آمریکایی مواجه هستیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: مقاومت ما مشروع و دفاعی است و هدف آن نفی اشغال و آزادسازی سرزمین است. پروژه‌ای که اکنون در منطقه وجود دارد، یک پروژه توسعه‌طلبانه است و آنچه لازم است، آزادی فلسطین است.

نعیم قاسم تاکید کرد: حمایت از فلسطین مایه مباهات ایران است که تمام تلاش خود را برای ارتقا و تقویت فلسطینی‌ها به‌کار می‌گیرد. ایران قدرتی اسطوره‌ای در حمایت از مقاومت دارد و نوع حمایتش را خودش تعیین می‌کند.

وی یادآور شد: جنگ، آن‌طور که نتانیاهو می‌گوید جنگ نفوذ ایران در منطقه نیست؛ جنگِ آزادیِ فلسطین به‌دست خود فلسطینی‌هاست و تمام محور مقاومت برای همین می‌جنگد. ما با یک پروژهٔ ایرانی مواجه نیستیم؛ بلکه این یک پروژهٔ فلسطینی است که توسط کشورهای منطقه حمایت می‌شود. 

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که نتانیاهو می‌گوید شهرک‌نشینان برمی‌گردند، اما چند برابر آن‌ها آواره خواهند شد، اظهار داشت: دشمن خسارت‌هایش در شمال سرزمین‌های اشغالی را سانسور می‌کند تا حقیقت فاش نشود، اما خسارت‌های آن‌ها بسیار زیاد است.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: ما هر زمان که تصمیم بگیریم، حملات‌مان را گسترده‌تر خواهیم کرد و از انواع جدید موشک‌ها و پهپادها استفاده خواهیم کرد. ادعاهای دشمن راجع‌به نابودیِ امکانات ما توهم است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: قبل‌از اینکه بپرسید، طوفان‌الاقصی چرا اتفاق افتاد، باید بپرسید چرا اشغال شکل گرفت. طوفان‌الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها و همراهان آن‌هاست و نه لبنان و نه منطقه را نمی‌توان از فلسطین جدا کرد.

وی با تاکید بر این که هیچ جایگاهی در حزب‌الله بدون مسئولیت نمانده است، اظهار داشت: اسرائیل ناراحت می‌شود اگر بداند کسانی که در مسئولیت‌ها جایگزین شده‌اند، از نسل اول حزب‌الله هستند و اطلاعات گسترده‌ای برای جنگ با صهیونیست‌ها دارند.

نعیم قاسم تاکید کرد: دشمن در درگیریِ زمینی پیشرفتی نداشته و ارتش آن‌ها از قدرت مقاومت شگفت‌زده شده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر