کد خبر: 203313
A

سئول: کره شمالی برای تخریب جاده‌های بین دو کره آماده می‌شود

سئول در میانه تنش‌ها در شبه جزیره کره و آماده باش نیرو‌های نظامی دو کشور، اعلام کرد نشانه‌هایی یافته که کره شمالی آماده تخریب بخش‌های شمالی جاده‌های بین دو کره می‌شود.

سئول: کره شمالی برای تخریب جاده‌های بین دو کره آماده می‌شود

به گزازش سایت دیده بان ایران؛  خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که فعالیت‌های مختلفی را در کره شمالی شاهد است که به ظاهر آمادگی برای نابودی جاده‌ها از جمله نصب نمایشگرها است.

لی سونگ جون سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: آنها صفحه نمایش‌هایی در جاده نصب کردند و در حال کار کردن پشت آن نمایشگرها هستند و آماده منفجر کردن جاده‌ها می‌شوند.

او  گفت که نابودی بخش‌هایی از جاده‌ها می‌تواند امروز دوشنبه اتفاق بیافتد، اگرچه این مسیرها دیگر مورد استفاده نیستند.

لی اظهار کرد که ارتش اعتقاد دارد کره شمالی می‌تواند همچنین راکت فضایی پرتاب کند که از دید سازمان ملل متحد آزمایش ممنوع فناوری موشک دوربرد است.

وی بیان کرد که پیونگ یانگ ممکن است تحرکات کوچکی برای افزایش فشار به سئول انجام دهد.

در اظهارات سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مشخص نیست که کره شمالی می‌خواهد چه میزان از جاده‌ها را تخریب کند.

 

صحبت‌های وی در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی به تازگی اعلام کرده است که کره جنوبی سه بار در ماه جاری میلادی پهپادهای حامل اعلامیه‌های تبلیغاتی را بر فراز پایتخت این کشور به پرواز در آورده است.

 

پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت تکرار این اقدام، با زور نظامی پاسخ خواهد داد. کره جنوبی از تایید اینکه آیا پهپادهایی را به سمت شمال ارسال کرده، سرباز زده اما گفته است که اگر امنیت شهروندانش تهدید شود، کره شمالی را به شدت تنبیه می‌کند.

 

وزارت دفاع کره شمالی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور به توپخانه و سایر واحدهای نزدیک مرز با کره جنوبی دستور داده تا به طور کامل آماده گشودن آتش باشند.

 

سخنگوی این وزارتخانه بیان کرد که تمام خاک کره جنوبی ممکن است پس از حمله پیونگ یانگ به توده‌های خاکستر تبدیل شود.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کارشناسان نوشت که بسیار بعید است کره شمالی حمله‌های تمام عیار و پیش دستانه انجام دهد درحالیکه مجموع نیروهای کره جنوبی و آمریکا از ارتش پیونگ یانگ بسیار بیشتر هستند.

 

کو بیونگسام، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی، روز دوشنبه گفت که اتهام زنی کره شمالی در مورد پرواز پهپادهای کره جنوبی احتمالاً با هدف ایجاد تنش برای تقویت وحدت داخلی این کشور و ایجاد بی ثباتی در کره جنوبی بوده است.

 

وی گفت: کره شمالی نمی‌تواند آنچه را که از کره جنوبی می‌خواهد با تهدید و تحریکات به دست آورد.

 

برخی ناظران مدعی هستند که فعالان ضد پیونگ یانگ ممکن است در این ماه هواپیماهای بدون سرنشین ارسال کرده باشند، اما کره شمالی استدلال می‌کند که دولت کره جنوبی هنوز نمی‌تواند از مسئولیت فرار کند زیرا باید از چنین اقداماتی آگاه بوده باشد.

 

در سال ۲۰۲۲، کره جنوبی پس از آنکه کره شمالی را متهم کرد که برای اولین بار در پنج سال گذشته هواپیماهای بدون سرنشین را به کره جنوبی پرواز می دهد، پهپادهای نظارتی را از طریق مرز به کره شمالی فرستاد.

 

هفته گذشته، کره شمالی گفت که برای همیشه مرز خود را با کره جنوبی مسدود خواهد کرد و ساختارهای دفاعی خط مقدم برای مقابله با نیروهای کره جنوبی و ایالات متحده ایجاد خواهد کرد.

 

این بیانیه در واکنش به مانورهای نظامی مختلف در کره جنوبی و استقرار موقت دارایی‌های نظامی آمریکا برای سئول مطرح شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر