کد خبر: 203178
A

هاآرتص: حمله اسرائیل به ایران تا رسیدن سامانه‌های دفاع هوایی Thaad به تعویق افتاد

یوسی ملمن، روزنامه نگار مشهور اسرائیلی خبر داد: حمله برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل به ایران دوباره به تعویق خواهد افتاد تا سامانه‌های دفاع هوایی ضد موشک بالستیک Thaad به اسرائیل برسند و توسط تیم‌های آمریکایی عملیاتی شوند و سامانه «پیکان» را تکمیل کنند. اسرائیل در سال ۲۰۱۲ به رادار Thaad متصل شد. ایالات متحده با ارسال این سامانه‌ها موافقت نمی‌کرد، مگر اینکه اسرائیل متعهد می‌شد به تأسیسات هسته‌ای و نفتی ایران حمله نکند.

هاآرتص: حمله اسرائیل به ایران تا رسیدن سامانه‌های دفاع هوایی Thaad به تعویق افتاد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هو لاوت، متخصص امور خاورمیانه در شورای روابط خارجی اروپا به گاردین گفت: این امکان وجود دارد که نتانیاهو بتواند آمریکا و غرب را با راه‌اندازی حمله‌ای بزرگ که ایران را مجبور به پاسخگویی بیشتر کند، به یک جنگ با ایران بکشاند.

وی افزود: محاسبه می‌تواند این باشد که اسرائیل جنگ را شروع کند و سپس آمریکا آن را به پایان برساند.

یک مقام اسرائیلی نیز  به سی‌ان‌ان گفت که نتانیاهو روز یکشنبه، جلسه کابینه را برگزار خواهد کرد. زمان و مکان دقیق این جلسه هنوز مشخص نیست.

این خبر در حالی منتشر می شود که روز جمعه، یک منبع به سی‌ان‌ان گفت که کابینه درباره نحوه پاسخ به حمله موشکی ایران در اول اکتبر بحث کرده، اما هنوز تصمیمی در مورد نحوه اقدام نگرفته است.

یوسی ملمن، روزنامه نگار مشهور اسرائیلی خبر داد: حمله برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل به ایران دوباره به تعویق خواهد افتاد تا سامانه‌های دفاع هوایی ضد موشک بالستیک Thaad به اسرائیل برسند و توسط تیم‌های آمریکایی عملیاتی شوند و سامانه «پیکان» را تکمیل کنند. اسرائیل در سال ۲۰۱۲ به رادار Thaad متصل شد.ایالات متحده با ارسال این سامانه ها موافقت نمی‌کرد، مگر اینکه اسرائیل متعهد می‌شد به تأسیسات هسته‌ای و نفتی ایران حمله نکند.

رسانه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در این باره گفت: ملاحظات عملیاتی ممکن است منجر به تأخیر در پاسخ به حمله ایران شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر