کد خبر: 202996
A
سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل:

بایدن مخالف حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران است

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که بایدن در گفت‌وگو با نتانیاهو، مخالفت خود را با حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران اعلام کرده است. براساس این گزارش، در طول این گفت‌وگو، بایدن پس از آنکه متوجه شد اسرائیل به دنبال واکنشی معنادارتر از آن چیزی است که کاخ سفید ترجیح می‌دهد، تلاش کرد تا برای واکنش اسرائیل به ایران محدودیت‌هایی تعیین کند.

بایدن مخالف حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، وبسایت سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل نوشت: تماس بایدن با نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، حدود نیم ساعت طول کشید. در این گفت‌وگو که «سخت» توصیف شده است، به چندین موضوع پرداخته شد. 

بایدن در این گفت‌وگو مخالفت خود را با حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران ابراز کرد. در طول گفت‌وگو، بایدن پس از آنکه متوجه شد اسرائیل به دنبال واکنشی معنادارتر از آن چیزی است که کاخ سفید ترجیح می‌دهد، تلاش کرد تا برای واکنش اسرائیل به ایران محدودیت‌هایی تعیین کند.

در مورد لبنان، بایدن خواستار آن شد که عملیات هرچه سریع‌تر به پایان برسد تا بتوان به یک توافق سیاسی دست یافت. در پاسخ، نتانیاهو گفت که این یک فرصت نادر برای دستیابی به دستاوردهای نظامی و دیپلماتیک است و چنین توافقی باید پایدار باشد.

در همین حال، دیپلمات‌های خارجی به کان‌نیوز گفتند که اسرائیل تمایل خود را برای آغاز گفت‌وگوها به منظور تدوین یک توافق در لبنان نشان می‌دهد. 

اسرائیل در این گفت‌وگوها روشن کرد که هر توافق پیشنهادی باید معنادار و دقیق باشد و تنها پس از پایان عملیات زمینی می‌تواند به وقوع بپیوندد.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر