کد خبر: 202885
A

تیراندازی به سوی یک شرکت صنایع نظامی اسرائیلی در سوئد

پلیس سوئد در حال تحقیق درباره تیراندازی در نزدیکی یک هدف اسرائیلی در شهر یوتبری است. به گزارش رسانه‌های سوئدی این هدف مربوط به دفتر "البیت سیستمز"، شرکت پیمانکار دفاعی اسرائیلی است.

تیراندازی به سوی یک شرکت صنایع نظامی اسرائیلی در سوئد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  دفتر "البیت سیستمز"، شرکت پیمانکار دفاعی اسرائیلی مورد حمله مسلحانه واقع شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: پلیس سوئد در حال تحقیق درباره تیراندازی در نزدیکی یک هدف اسرائیلی در شهر یوتبری است. به گزارش رسانه‌های سوئدی این هدف مربوط به دفتر "البیت سیستمز"، شرکت پیمانکار دفاعی اسرائیلی است.

پلیس سوئد یک نوجوان مظنون ۱۳ ساله را در ارتباط با این حادثه دستگیر و تحقیقات اولیه را در مورد اتهام "اقدام به قتل" و "جرائم مرتبط با حمل نگهداری سلاح" را آغاز کرده است. 

رسانه سوئدی «آفتون‌بلادت» نوشت، صبح پنج‌شنبه تیراندازی درنزدیکی شرکت اسرائیلی صنایع نظامی «البیت سیستمز» در شهر گوتنبرگ (یوتبری) در سوئد رخ داد که پلیس بلافاصله یک نوجوان 13 ساله را که که متهم با تیراندازی با یک اسلحه بود در نزدیکی این شرکت دستگیر کرده است.

عملیات تروریستی در دیگر کشورهای اسکاندیناوی نیز اخیرا انجام گرفته و مقامات امنیتی سوئد مدعی شده اند برخی عوامل مرتبط با ایران در این عملیات ها شرکت کرده اد.  

چندی پیش پس از وقوع چندین انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در کپنهاگ اتهام "عملیات تروریستی" به دو فرد مظنون سوئدی نسبت داده شد و دو شهروند سوئدی متهم به نقض قوانین در دانمارک دستگیر شدند. 

شامگاه سه‌شنبه اول اکتبر نیز به سمت سفارت اسرائیل در استکهلم تیراندازی شد. به گفته دادستانی سوئد، ارتباطی بین این دو حادثه وجود دارد.

آژانس اطلاعاتی و امنیتی سوئد (Sapo) مدعی شد که ممکن است ایران در انفجارها و تیراندازی‌های اطراف سفارت‌ اسرائیل در سوئد و دانمارک دست داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر