کد خبر: 202883
A

شبکه اسرائیلی «کان ۱۱ نیوز»: ایران یک‌سوم موشک‌های پیشرفته خود را در حمله اخیر به اسرائیل مصرف کرده است

شبکه اسرائیلی «کان ۱۱ نیوز» ادعا کرد که ایران در حمله بزرگ و بی‌سابقه هفته گذشته به اسرائیل حدود یک سوم از موشک‌های بالستیک پیشرفته خود را استفاده کرده است.

 شبکه اسرائیلی «کان ۱۱ نیوز»: ایران یک‌سوم موشک‌های پیشرفته خود را در حمله اخیر به اسرائیل مصرف کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  شبکه اسرائیلی «کان ۱۱ نیوز» ادعا کرد که ایران در حمله بزرگ و بی‌سابقه هفته گذشته به اسرائیل حدود یک سوم از موشک‌های بالستیک پیشرفته خود را استفاده کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: بر پایه برآوردهای گزارش شده توسط این رسانه، تهران تا قبل از حمله حدود ۶۰۰ فروند موشک «با کیفیت بالا» داشته و با به کارگیری ۱۸۰ تا ۲۰۰ فروند از این تعداد، تنها حدود ۴۰۰ فروند موشک دیگر در زرادخانه ایران باقی مانده است.

کان ۱۱ با یادآوری این که صرف این تعداد موشک تأثیر مهمی بر توانایی‌های نظامی ایران داشته، همچنین گفته که موشک‌های استفاده شده در حمله اخیر ایران یک ششم از کل موشک‌های بالستیک تهران است که طبق گزارش رسانه‌های خارجی، شمار آنها تا ۲ هزار فروند تخمین زده می‌شود.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در جریان بازدید از بخش اطلاعات نظامی این کشور گفت: «حملات ایران تهاجمی اما فاقد دقت لازم بودند.» وی افزود که واکنش اسرائیل «مرگبار، دقیق و شگفت‌انگیز» خواهد بود و ایران نه تنها نخواهد فهمید که چه اتفاقی افتاده بلکه از چگونگی این واکنش نیز بی‌خبر خواهد ماند.

قدرت‌نمایی اخیر ایران پس از حمله پهپادی قبلی در ماه آوریل صورت گرفت و کارشناسان بر این باورند که موشک‌های استفاده‌ شده در این حمله اخیر از کیفیت بالاتری برخوردار بوده‌اند. این اقدام باعث شده است تا تحلیلگران به بررسی راهبرد و ظرفیت نظامی تهران بپردازند.

شبکه آی۲۴ نیوز اسرائیل نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده ادعا کرد که ایران بخش قابل‌توجهی از توانایی‌های پیشرفته خود را در آن عملیات «به هدر داده» و تازه به اهدافش هم «نرسیده است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر