کد خبر: 202879
A

فرانس۲۴: آمریکا از طریق بن سلمان به ایران پیام داد/ آمریکا در حمله به تأسیسات هسته‌ای شرکت نخواهد کرد

شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد، ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان، در جریان دیدار با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در ریاض، پیامی از آمریکا منتقل کرده که می‌گوید واشنگتن کاملاً از نیت‌های اسرائیل آگاه نیست، اما تعهد داده است که در حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شرکت نکند

فرانس۲۴: آمریکا از طریق بن سلمان به ایران پیام داد/ آمریکا در حمله به تأسیسات هسته‌ای شرکت نخواهد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد، ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان، در جریان دیدار با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در ریاض، پیامی از آمریکا منتقل کرده که می‌گوید واشنگتن کاملاً از نیت‌های اسرائیل آگاه نیست، اما تعهد داده است که در حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شرکت نکند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که آمریکا به اسرائیل در مورد حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران هشدار داده است. منابع به اسکای نیوز گفتند که واشنگتن هشدار داده که اگر تأسیسات هسته‌ای ایران مورد حمله قرار گیرد، ایران ممکن است از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شود.

یک مقام ارشد پنتاگون به اسکای نیوز عربی اعلام کرده که اطلاعاتی در مورد نزدیک بودن پاسخ اسرائیل به حمله موشکی اخیر ایران وجود دارد و این واکنش «بزرگتر از تمامی پیش‌بینی‌ها» خواهد بود. این منبع افزود که وزارت دفاع آمریکا ارزیابی اطلاعاتی خود را به مقامات نظامی اسرائیل در مورد حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران منتقل کرده است.

روز چهارشنبه روزنامه نیویورک تایمز نوشت که مقامات آمریکایی معتقدند واکنش اسرائیل علیه ایران به دلیل حملات موشکی هفته گذشته ممکن است بر پایگاه‌های نظامی متمرکز باشد و احتمالاً شامل چند سایت اطلاعاتی یا مکان‌های مرتبط با رهبری ایران شود.

همچنین ویلیام برنز، رئیس سیا گفت که «رهبری اسرائیل با دقت بسیار در حال بررسی نحوه واکنش به حمله ایران است» و افزود که او معتقد است مسئولان اسرائیل «نگرانی‌های ابراز شده توسط رئیس‌جمهور بایدن و مقامات ارشد آمریکایی را در نظر گرفته‌اند.»

برنز همچنین اضافه کرد: «ما همه به خوبی از پیامدهای احتمالی شیوه‌های مختلف حمله (اسرائیل) و تأثیرات آن بر بازار جهانی انرژی و همچنین بر اقتصاد جهانی آگاه هستیم.»

تا پیش از این گزارش، جزئیاتی از ملاقات وزیر خارجه ایران و ولیعهد عربستان منتشر نشده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر