کد خبر: 202728
A

بورل: اتحادیه اروپا باید از ضعف حزب الله برای دستیابی به آتش‌بس استفاده کند

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت تا زمانی که لبنان نهادهای سیاسی خود را تقویت نکند، هیچ راه حلی برای درگیری‌هایی که به قیمت جان هزاران نفر تمام شده است، وجود نخواهد داشت. وی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا باید از «ضعف» فعلی حزب الله برای تقویت ساختارهای سیاسی لبنان و اطمینان از توافق آتش بس با اسرائیل استفاده کند.

بورل: اتحادیه اروپا باید از ضعف حزب الله برای دستیابی به آتش‌بس استفاده کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  جوزف بورل دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت: تا زمانی که لبنان نهادهای سیاسی خود را تقویت نکند، هیچ راه حلی برای درگیری‌هایی که به قیمت جان هزاران نفر تمام شده است، وجود نخواهد داشت. وی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا باید از «ضعف» فعلی حزب الله برای تقویت ساختارهای سیاسی لبنان و اطمینان از توافق آتش بس با اسرائیل استفاده کند.

بورل تاکید کرد که ثبات بلندمدت در لبنان متکی بر «چهار اقدام اساسی» است که مهم‌ترین آن انتخاب رئیس جمهور جدید است، سمتی که دو سال است خالی مانده است. سه اقدام دیگر شامل افزایش حمایت از ارتش لبنان از طریق تسهیلات صلح اروپایی اتحادیه اروپا؛ تقویت حضور سازمان ملل متحد در امتداد مرز؛ و ارائه کمک های مادی و بشردوستانه اضافی است

او از اتحادیه اروپا خواست تا مشخص کند که چه زمانی بسته کمک مالی یک میلیارد یورویی برای لبنان - که توسط اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در ماه مه اعلام شده بود - را پرداخت خواهد کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از پیشنهاد فرانسه برای سازماندهی یک کنفرانس بشردوستانه طی ماه جاری میلادی حمایت کرد. اتحادیه اروپا شبه نظامیان حزب الله را یک گروه تروریستی می‌داند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر