کد خبر: 202698
A

سی‌ان‌ان: آمریکا برای احیای آتش‌بس اسرائیل و حزب‌الله فشار نمی‌آورد

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، ۲ هفته بعد از بی‌اعتنایی اسرائیل به توافق آتش‌بس ارائه شده از سوی واشنگتن و متحدانش برای لبنان، آمریکا احیای مجدد یک چنین توافقی را کنار گذاشته و بر محدودسازی و تغییر شکل عملیات‌های ارتش اسرائیل به جای متوقف کردن آنها متمرکز شده است.

سی‌ان‌ان: آمریکا برای احیای آتش‌بس اسرائیل و حزب‌الله فشار نمی‌آورد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، ۲ هفته بعد از بی‌اعتنایی اسرائیل به توافق آتش‌بس ارائه شده از سوی واشنگتن و متحدانش برای لبنان، آمریکا احیای مجدد یک چنین توافقی را کنار گذاشته و بر محدودسازی و تغییر شکل عملیات‌های ارتش اسرائیل به جای متوقف کردن آنها متمرکز شده است.

 این شبکه آمریکایی گزارش کرد آمریکا در متوقف کردن بمباران‌های شدید و حمله زمینی اسرائیل علیه لبنان، ناتوان عمل کرده و این نشان‌دهنده بی‌اعتنایی کابینه تل‌آویو به درخواست‌های دولت «جو بایدن» برای خویشتنداری نشان دادن است؛ بی‌اعتنایی که باعث می‌شود مواضع دولت بایدن همچنان سست به نظر برسد.

سی‌ان‌ان در این مطلب نوشته است: «مقام‌ها می‌گویند دولت بایدن هر چه بیشتر نگران می‌شود عملیات محدودی که اسرائیل قولش را داده بود به زودی تبدیل به یک نبرد گسترده‌تر و طولانی شود. تلاش‌های انجام شده تحت هدایت ایالات متحده به منظور برگزاری مذاکرات بین حماس و اسرائیل بر سر آتش‌بس نیز درجا می‌زنند.»

مقام‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند که در طی یک سال گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که «نفوذ ایالات متحده بر عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی محدود است.»

یک مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان بدون فاش ساختن نامش گفت: «ما نتوانستیم جلوی اقدامات آنها را بگیریم اما دست‌کم می‌توانیم برای شکل دادن به آنها تلاش کنیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر