کد خبر: 202657
A

مدیر سازمان «سیا»: ایران اورانیوم را در سطح نزدیک به تولید تسلیحات هسته‌ای ذخیره کرده است

ویلیام برنز، رئیس سیا روز دوشنبه گفت: هیچ مدرکی مبنی بر تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته ای وجود ندارد و اگر این کار را انجام دهد، به احتمال زیاد آمریکا و متحدانش می توانند چنین اقدامی را بلافاصله پس از انجام آن کشف کنند. بنابر گزارش دیده بان ایران؛ برنز که در کنفرانس امنیتی Cipher Brief در Sea Island، جورجیا صحبت می کرد، گفت: ایران برنامه هسته ای خود را با ذخیره اورانیوم غنی شده تا سطوح نزدیک به درجه تسلیحات پیش برده است. او گفت در نتیجه، ایران در صورت تمایل می‌تواند به سرعت مواد شکافت‌پذیر کافی برای بمب اتمی را تامین کند و زمان کمتری برای واکنش جهان خارج وجود خواهد داشت.

مدیر سازمان «سیا»: ایران اورانیوم را در سطح نزدیک به تولید تسلیحات هسته‌ای ذخیره کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  ویلیام برنز، مدیر سیا روز دوشنبه گفت: هیچ مدرکی مبنی بر تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته ای وجود ندارد و اگر این کار را انجام دهد، به احتمال زیاد آمریکا و متحدانش می توانند چنین اقدامی را بلافاصله پس از انجام آن کشف کنند.

بنابر گزارش سرویس بین الملل دیده بان ایران؛ ان بی سی نیوز نوشت: در حالی که اسرائیل در نظر دارد که چگونه علیه ایران پس از رگبار موشک های بالستیک ایران در هفته گذشته واکنش تلافی جویانه انجام دهد، گمانه زنی ها بر این موضوع متمرکز شده است که آیا ممکن است برای قطع کردن مسیر احتمالی تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای، حمله به سایت های هسته ای در ایران را انتخاب کند یا خیر.

برنز که در کنفرانس امنیتی Cipher Brief در Sea Island، جورجیا صحبت می کرد، گفت: ایران برنامه هسته ای خود را با ذخیره اورانیوم غنی شده تا سطوح نزدیک به درجه تسلیحات پیش برده است. او گفت در نتیجه، ایران در صورت تمایل می‌تواند به سرعت مواد شکافت‌پذیر کافی برای بمب اتمی را تامین کند و زمان کمتری برای واکنش جهان خارج وجود خواهد داشت.

برنز دربار رویکرد آیت‌الله خامنه‌ای، نسبت به ساخت بمب اتم گفت: «نه، ما امروز شاهدی نمی‌بینیم که رهبر معظم انقلاب تصمیمی را که در پایان سال 2003 برای تعلیق برنامه تسلیحاتی گرفته بود، لغو کرده باشد». 

برنز مدعی شد که ایران با ایجاد زرادخانه موشکی خود، «وسایل تحویل» یک سلاح هسته‌ای بالقوه را توسعه داده است. برنز گفت: از آنجایی که ایالات متحده از توافق هسته‌ای 2015 بین ایران و قدرت‌های بزرگ موسوم به برجام در سال 2018 خارج شد، تهران «در موقعیت بسیار نزدیک‌تری برای تولید یک بمب به ارزش ... مواد غنی‌شده برای یک سلاح واحد قرار دارد». .

ترجمه: سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر