کد خبر: 202476
A

سفیر انگلیس در تهران تعیین شد/ هوگو بندیکت شورتر، سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که هوگو بندیکت شورتر به عنوان سفیر انگلیس در جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است.

سفیر انگلیس در تهران تعیین شد/ هوگو بندیکت شورتر، سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که هوگو بندیکت شورتر به عنوان سفیر انگلیس در جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است.

شورتر به عنوان جانشین سیمون شرکلیف، سفیر سابق انگلیس در ایران فعالیت خواهد کرد. سفیر انگلیس در لبنان و کاردار سفارت انگلیس در افغانستان از جمله سوابق شورتر در وزارت خارجه انگلیس است

 هوگو بندیکت شورتر، سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  هوگو بندیکت شورتر یک دیپلمات بریتانیایی است که به عنوان سفیر انگلیس در ایران در سال ۲۰۲۴ منصوب شد. او پیش از این، در سمت‌های مهمی در وزارت امور خارجه بریتانیا (FCDO) خدمت کرده است، از جمله به عنوان سفیر انگلیس در لبنان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ و کاردار سفارت انگلیس در افغانستان از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ اشاره کرد

حرفه دیپلماتیک شورتر بیش از سه دهه را شامل می‌شود و او نقش‌های کلیدی در سیاست خارجی بریتانیا به ویژه در خاورمیانه ایفا کرده است. او همچنین در سازمان‌های بین‌المللی مانند گروه G7 نقش رهبری داشته و به موضوعات جهانی و سیاست‌های تجاری پرداخته است.

لزوم افزایش مشارکت زنان در سیاست

او به دلیل نقش‌های دیپلماتیک مهم در مناطق حساس مانند لبنان و افغانستان همواره در معرض بررسی‌های دقیق بوده است. در طول دوران مأموریتش در لبنان، او بر لزوم افزایش مشارکت زنان در سیاست تأکید کرد و خواستار سهمیه‌بندی برای حضور زنان در پارلمان لبنان شد. این موضوع که او به طور علنی از حضور بیشتر زنان در سیاست حمایت کرد، واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت، زیرا برخی جناح‌های محافظه‌کار با تغییرات اجتماعی از این دست مخالفت می‌کنند.

در مأموریت‌هایش در افغانستان نیز شورتر به دلیل تلاش‌هایش برای حفظ روابط دیپلماتیک و سیاسی بریتانیا در شرایط پیچیده و بحرانی، زیر ذره‌بین قرار داشت. او در این ماموریت‌ها سعی کرده از جنجال‌های بزرگ سیاسی دوری کند و بیشتر به نقش سازنده‌اش در بهبود وضعیت کشورها بپردازد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر