کد خبر: 202255
A

اطلاعات سوئد: ممکن است ایران در حملات به سفارت اسرائیل در شمال اروپا نقش داشته باشد

آژانس اطلاعاتی سوئد – ساپو، امروز پنجشنبه ۳ اکتبر مدعی شد که ممکن است ایران در انفجارها و تیراندازی این هفته در اطراف سفارتخانه‌های اسرائیل در سوئد و دانمارک دست داشته باشد.

اطلاعات سوئد: ممکن است ایران در حملات به سفارت اسرائیل در شمال اروپا نقش داشته باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آژانس اطلاعاتی سوئد – ساپو، امروز پنجشنبه ۳ اکتبر مدعی شد که ممکن است ایران در انفجارها و تیراندازی این هفته در اطراف سفارتخانه‌های اسرائیل در سوئد و دانمارک دست داشته باشد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در دانمارک، پلیس اعلام کرد که روز چهارشنبه سه شهروند سوئدی را پس از دو انفجار که احتمالا ناشی از نارنجک دستی در نزدیکی سفارت اسرائیل در کپنهاگ بودند، دستگیر کرد.

به گفته پلیس سوئد، روز سه‌شنبه سفارت اسرائیل در استکهلم هدف تیراندازی قرار گرفت.

فردریک هالستروم، رئیس عملیات آژانس ساپو، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط رویدادها با ایران گفت که «نشانه‌هایی وجود دارند که می‌تواند در این راستا باشند.»

هالستروم گفت:«تا حدی به دلیل انتخاب اهداف و شیوه عمل مورد توجه هستند، اما این یک فرض است تا زمان کسب اطلاعات تائید شده.»

ساپو، در ماه مه گفت که ایران اعضای باندهای جنایتکار سوئدی را برای ارتکاب «اقدامات خشونت‌آمیز» علیه اسرائیل و سایر منافع در سوئد استخدام می‌کند - ادعایی که ایران آن را رد کرد.

شبکه تلویزیونی سوئدی SVT روز چهارشنبه مدعی شد که اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه دو حمله اخیر به سفارت، به دستور شبکه مافیایی سوئد فاکستروت - به دستور ایران - صادر شده است.

دادگاه دانمارک امروز پنجشنبه دو نفر از سوئدی‌های دستگیر شده ۱۶ و ۱۹ ساله را به مدت ۲۷ روز بازداشت کرد.

پلیس کپنهاگ گفت که سومین سوئدی که در نزدیکی صحنه جرم دستگیر شده بود، آزاد شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر