کد خبر: 202188
A

دانمارک: دو نفر در ارتباط با انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل

-الجزیره گزارش داد: پلیس دانمارک ۳ سوئدی را در ارتباط با دو انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ دستگیر کرد و گفت که این انفجارها توسط دو نارنجک دستی رخ داده است.

دانمارک: دو نفر در ارتباط با انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ الجزیره گزارش داد: پلیس دانمارک ۳ سوئدی را در ارتباط با دو انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ دستگیر کرد و گفت که این انفجارها توسط دو نارنجک دستی رخ داده است.

پلیس گفت که همچنان در حال بررسی رابطه افراد بازداشت شده – که سن آنها بین ۱۵ تا ۲۰ سال است – با این حادثه است.

پلیس روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد که توانسته دو نفر را در قطاری در ایستگاه اصلی راه آهن کپنهاگ دستگیر کند، در حالی که نفر سوم در مکان دیگری در پایتخت دستگیر شده است و پلیس هنوز وضعیت این افراد و ارتباط آنها با انفجار را مشخص نکرده است.

یک مقام پلیس کپنهاگ تایید کرد که این دو انفجار دقیقا در ساعت ۰۳:۲۰ بامداد به وقت محلی (۰۱:۲۰ به وقت گرینویچ) در منطقه‌ای بسیار نزدیک به سفارت «اسرائیل» رخ داده است.

پلیس دانمارک پس از این دو انفجار یک حلقه امنیتی گسترده در اطراف منطقه ایجاد و تدابیر امنیتی را در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی را تقویت کرد.

تیراندازی در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در سوئد

روز سه شنبه، پلیس سوئد گزارش داد که در حال بررسی تیراندازی به سفارت «اسرائیل» در استکهلم، پایتخت، با توجه به تشدید تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و لبنان است.

سخنگوی پلیس استکهلم گفت که پلیس به نتایجی در مورد تیراندازی سفارت رسیده است، اما جزئیاتی را فاش نکرد زیرا تحقیقات هنوز ادامه دارد.

مقامات سوئدی ادعا کرده‌اند «چند حمله برنامه‌ریزی شده مرتبط با سرویس های امنیتی ایران» را خنثی کرده‌اند.  جمهوری اسلامی ایران قاطعانه این ادعاها  را رد کرده است.

از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، چندین حادثه در نزدیکی سفارت این رژیم  در سوئد رخ داده است،  در ماه فوریه یک نارنجک دستی در محوطه سفارت پیدا شد و در ماه مه تیراندازی در خارج از ساختمان سفارت انجام شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر