کد خبر: 202158
A

اسرائیل کشته شدن یک نظامی خود در درگیری با حزب‌الله را تایید کرد

براساس اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسرائیل کشته شدن یک نظامی خود در درگیری با حزب‌الله را تهاجم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تایید کرد.

اسرائیل کشته شدن یک نظامی خود در درگیری با حزب‌الله را تایید کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، آسوشیتدپرس اعلام کرد که ارتش اسرائیل اولین کشته شدن یکی از سربازان خود را در جریان عملیات زمینی کنونی خود در لبنان پس از درگیری با حزب الله تایید کرد. گزارش‌های دیگر این سربازان را کاپیتان ایتان ایتزاک اوستر، ۲۲ ساله، یکی از فرماندهان جوخه ارتش در واحد «اِگوز» در حین نبرد در لبنان نام برده‌اند. 

این گزارش‌ها اولین مرگ نظامیان اسرائیل است که اسرائیل از زمان آغاز درگیری‌های اخیر در لبنان تایید کرده است. ارتش اسرائیل محل دقیق کشته شدن این نظامی را مشخص نکرده‌اند، اما براساس گزارش‌های قبلی آسوشیتدپرس، حزب‌الله مدعی شده بود که در درگیری‌ها علیه ارتش اسرائیل در شهرهای مرزی مارون الراس و عدیسه به نیروهای اسرائیلی ضربه زده است. 

همچنین براساس گزارش نیوزویک، حزب‌الله مدعی شده است که نیروهایش با آن‌دسته از نیروهای اسرائیلی درگیر شده‌اند که تلاش می‌کنند به این شهرک‌ها که در نزدیکی مرز لبنان و اسرائیل قرار دارند، نفوذ کنند. کشته شدن کاپیتان اوستر در بحبوحه، تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله رخ داد، زیرا عملیات نظامی هر دو طرف از زمان شلیک بیش از ۱۸۰ موشک ایرانی به اسرائیل در روز سه‌شنبه ادامه دارد. 

در روزهای اخیر، حزب الله در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل که گفته می‌شود بیش از ۱۶۰۰ کشته برجای گذاشته است، شلیک موشک به شمال اسرائیل را تشدید کرده است. این در حالی است که صدها هزار لبنانی در بیش از یک هفته اقدامی که منجر به بمباران اهدافی در جنوب لبنان و بیروت پایتخت شده است، آواره شده‌اند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر