کد خبر: 202061
A

نیویورک تایمز: حمله ایران به اسرائیل می‌تواند منطقه را به آشوب بکشاند

رسانه آمریکایی نیویورک تایمز از شلیک بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک از ایران به سمت اسرائیل خبر داد و اعلام کرد که «این حمله تشدید شدید درگیری طولانی‌مدت بین اسرائیل و ایران است و می‌تواند منطقه را بیشتر به آشوب بکشاند.»

نیویورک تایمز: حمله ایران به اسرائیل می‌تواند منطقه را به آشوب بکشاند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، نیویورک تایمز اعلام کرد که ایران شامگاه سه‌شنبه بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد، حمله‌ای که نشان‌دهنده تشدید شدید درگیری طولانی‌مدت بین اسرائیل و ایران است و می‌تواند منطقه را بیشتر به آشوب و جنگی تمام‌عیار سوق دهد. 

به نوشته این رسانه آمریکایی، سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله موشکی در تلافی ترور رهبر حزب‌الله، حسن نصرالله، اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس و یک فرمانده ایرانی بوده است. در این بیانیه آمده است که اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، ایران موشک‌های بیشتری پرتاب خواهد کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد که آژیرهای حمله هوایی در سراسر اسرائیل از جمله در اورشلیم و تل‌آویو به صدا درآمد. انفجارهای مهیبی در تل‌آویو شنیده شد و جرقه‌های نور از راکت‌های رهگیری سیستم دفاع هوایی اسرائیل قابل مشاهده بود.

شلیک موشک‌های ایران یک روز پس از آن صورت گرفت که نیروهای اسرائیلی تهاجم زمینی نادری به جنوب لبنان را با هدف فلج کردن شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت حمایت ایران در آنجا آغاز کردند. ایران از حزب‌الله و حماس، دو شبه‌نظامی که در حال حاضر با اسرائیل می‌جنگند و همچنین حوثی‌ها در یمن حمایت می‌کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که ایالات متحده به دفاع از اسرائیل کمک خواهد کرد و هشدار داد که حمله مستقیم به اسرائیل «عواقب شدیدی برای ایران به همراه خواهد داشت»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر