کد خبر: 201824
A
جزییات تازه از عملیات ترور نصرالله؛

صدور دستور حمله توسط یک افسر زن موساد/ هدف گیری مقر حزب الله با ۸۰ بمب«هایفی هاید MK۸۴» ساخت اسرائیل/ پناهگاه سید حسن نصرالله۱۴ طبقه زیر زمین قرار داشت/«واحد ۱۱۹» نیروی هوایی عملیات را انجام داد

🔹تلویزیون اسرائیل گزارش داد که عملیات ترور سیدحسن نصرالله با پرتاب 80 بمب فوق‌العاده قوی از نوع «هایفی هاید MK84» ساخت اسرائیل انجام شد که هر کدام یک تن وزن دارند. هر بمب قادر است به عمق بین 50 تا 70 متر زیر زمین نفوذ کند.

صدور دستور حمله توسط یک افسر زن موساد/ هدف گیری مقر حزب الله با ۸۰ بمب«هایفی هاید MK۸۴» ساخت اسرائیل/ پناهگاه سید حسن نصرالله۱۴ طبقه زیر زمین قرار داشت/«واحد ۱۱۹» نیروی هوایی عملیات را انجام داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  پس از اعلام ترور سیدحسن نصرالله، دبیرک حزب‌الله لبنان که شامگاه جمعه در پی حملات هوایی گسترده اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد، جزئیات جدیدی در این خصوص فاش شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ العربیه نوشت: شبکه «12» اسرائیل گزارش داد که یک زن که فرمانده منطقه لبنان در سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل «موساد»  است دستور حمله به حسن نصرالله را صادر کرده است، در حالی که نصرالله در زیرزمینی در ضاحیه جنوبی حضور داشت.

این شبکه افزود که همان مسئول در زمان اجرای عملیات در مقر ارتش در تل‌آویو حضور داشت.

شبکه «12» در ادامه گزارش خود افزود: «حمله به ضاحیه جنوبی از قبل برنامه‌ریزی شده بود و بر اساس اطلاعاتی که طی سال‌ها از سوی شاباک و موساد جمع‌آوری شده بود، انجام شد.»

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که اعضای حزب‌الله ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) به جسد رهبر خود دست یافته و آن را شناسایی کرده‌اند؛ این اتفاق ساعاتی پس از هدف قرار دادن مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله در منطقه «حریک» واقع در ضاحیه جنوبی بیروت رخ داده است.

این مقامات آگاه همچنین افزودند که ارتش اسرائیل تصمیم به انجام این عملیات گرفت زیرا معتقد بود که نصرالله تنها برای مدت کوتاهی در دسترس خواهد بود و سپس به مکان دیگری خواهد رفت.

80 بمب یک تنی

تلویزیون اسرائیل گزارش داد که این حمله با پرتاب 80 بمب فوق‌العاده قوی از نوع «هایفی هاید MK84» آغاز شد که هر کدام یک تن وزن دارند.

هر بمب قادر است به عمق بین 50 تا 70 متر زیر زمین نفوذ کند.

یگانی که این عملیات را اجرا کرد، «واحد 119» در نیروی هوایی ارتش اسرائیل بود که به نام «بات» شناخته می‌شود. همچنین، جنگنده‌هایی که این حمله را انجام دادند، از نوع «اف-15» بودند.

بر اساس گزارش «کانال 13» اسرائیل، مقر فرماندهی مرکزی گروه «حزب‌الله» در طبقه 14 زیر زمین قرار داشت.

ارتش اسرائیل شنبه اعلام کرد که نصرالله در حمله‌ای که روز جمعه به مقر فرماندهی حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت انجام شد، ترور شده است. پس از آن حزب‌الله نیز خبر از شهادت حسن نصرالله را تأیید کرد.

ارتش اسرائیل در ادامه افزود: نصرالله به «به یارانش که نزدیک به سی سال رهبری آنها را رهبری می‌کرد» پیوست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر