کد خبر: 201126
A

رویترز: ایران به روسیه موشک فرستاد اما موشک‌انداز نداد

رویترز به نقل از سه منبع آگاه مدعی شد: ایران اگرچه اوایل سپتامبر محموله‌ای شامل موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را تحویل روسیه داده، اما پرتابگرهای متحرک آن‌ها را هنوز در اختیار این کشور نگذاشته است.

رویترز: ایران به روسیه موشک فرستاد اما موشک‌انداز نداد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز به نقل از سه منبع آگاه در گزارشی مدعی شد: ایران اگرچه اوایل سپتامبر محموله‌ای شامل موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را تحویل روسیه داده، اما پرتابگرهای متحرک آن‌ها را هنوز در اختیار این کشور نگذاشته است. اما تهران از این اقدام به دنبال چیست؟ پرتابگرهایش مناسب روسیه نیست یا درپی ایجاد فضای مذاکره با غرب است؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز به نقل از رویترز نوشت: این منابع که یک دیپلمات و یک مقام اطلاعاتی اروپایی و یک مقام آمریکایی هستند، گفتند که علت عدم تحویل پرتابگرهای موشک‌های فتح-۳۶۰ به روسیه هنوز مشخص نیست و این مساله زمان و امکان استفاده از این موشک‌ها را زیر سوال می‌برد.

به گفته مقام آمریکایی، جمهوری اسلامی تا زمان صدور بیانیه آمریکا مبنی بر ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه، این پرتابگرها را در اختیار مسکو قرار نداده بود.

مقام امنیتی اطلاعاتی اروپایی بدون توضیحات بیشتر گفت که به نظر نمی‌رسد جمهوری اسلامی قصدی مبنی بر تحویل پرتابگر‌ها به روسیه داشته باشد.

به گفته دو کارشناس، دلایل بسیاری برای عدم ارائه پرتابگر‌ها به روسیه می‌تواند وجود داشته باشد. یکی این که، ممکن است روسیه هم مثل ایران قصد دارد با ایجاد تغییراتی بر روی کامیون‌ها آن‌ها را قادر به حمل موشک‌ها کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر