کد خبر: 201019
A

حزب‌الله شهادت «ابراهیم عقیل» و ۱۵ نفر دیگر را تایید کرد

حز‌ب‌الله لبنان در بیانیه‌ای شهادت «ابراهیم عقیل» ملقب به «حاج عبدالقادر» از فرماندهان ارشد نظامی خود به همراه ۱۵ نفر دیگر را در حمله هوایی عصر جمعه اسرائیل به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت تایید کرد.‌

حزب‌الله شهادت «ابراهیم عقیل» و ۱۵ نفر دیگر را تایید کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، در بیانیه حزب‌الله لبنان در تایید شهادت «ابراهیم عقیل» ملقب به «حاج عبدالقادر» از فرماندهان ارشد نظامی این گروه آمده است: «باعث افتخار است که مقاومت اسلامی یکی از رهبران بزرگ خود (ابراهیم عقیل) را در راه بیت‌المقدس به عنوان شهید معرفی می‌کند و به روح پاکش عهد می‌بندد که به اهداف، امید‌ها و راهش تا پیروزی وفادار بماند. انشاء الله.

شهادت این فرمانده جهادی بزرگ را به پیشگاه مولای‌مان حضرت صاحب الزمان (ع) و خدمت رهبری آیت الله خامنه‌ای و همه مجاهدان در همه میدان‌ها به ویژه خانواده‌های محترم این شهدا تعزیت و تهنیت عرض می‌کنیم و از خداوند تبارک و تعالی صبر جمیل مسالت داریم.»

حزب الله درباره سوابق مبارزاتی ابراهیم عقیل اعلام کرد: شهید بزرگ حاج ابراهیم محمد عقیل یکی از بنیانگذاران عمل اسلامی در بیروت بود. او یکی از رهبران عملیات‌های قهرمانانه در جریان تهاجم نیرو‌های اشغالگر به بیروت در اوایل دهه ۱۹۸۰ بود و در اوایل دهه ۱۹۹۰ مسئولیت آموزش مرکزی حزب الله را برعهده گرفت و نقشی اساسی در توانمندی‌های انسانی در تشکیلات مقاومت ایفا کرد.

فرمانده شهید ابراهیم عقیل ستون عملیاتی مقاومت اسلامی را پایه گذاری کرد و از سال ۲۰۰۸ سمت «دستیار دبیر کل» در امور عملیات را بر عهده داشت و به عضویت شورای جهاد منصوب شد.

وی همچنین از فرماندهان مقابله قهرمانانه با تجاوزات اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶ بود و بر تاسیس، توسعه و رهبری نیروی رضوان در مقاومت اسلامی تا زمان شهادت نظارت داشت.وی از زمان عملیات طوفان الاقصی رهبری عملیات نظامی نیروی رضوان در جبهه پشتیبانی را طراحی و نظارت کرد.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد در نتیجه حمله هوایی روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، علاوه بر حاج عبدالقادر، ۱۵ نفر دیگر از نیرو‌های این گروه به شهادت رسیده‌اند.

حزب‌الله اسامی شهدای حمله هوایی اسرائیل را به شرح ذیل اعلام کرده است: احمد محمود وهبی (حاج ابو حسین سمیر)، محمد احمد رضا (ابوعلی نینوی) متولد ۱۹۸۶، محمد قاسم العطار (ابو یاسر العطار) متولد ۱۹۷۳، احمد سمیر دیب (جهاد) متولد ۱۹۹۱، عبدالله عباس حجازی (بلال) متولد ۱۹۸۷، عارف احمد الرز (سراج) متولد ۱۹۸۰، حسن علی حسین (ابو ساجد) متولد ۱۹۷۵، عباس سامی مسلمانی (سراج علی) متولد ۱۹۸۵، حسین احمد حدرج (سراج) متولد ۱۹۸۴، حسن یوسف عبدالساتر (باقر) متولد ۱۹۸۸، مهدی مسلم جمول (جواد) متولد ۱۹۸۱، حسن حسین ماضی (ابوهادی میدون) متولد ۱۹۸۰، سامر عبدالحلیم حلاوی (حمزه الغربیه) متولد ۱۹۸۰، محمود یاسین حمد (فجر) متولد ۱۹۷۷، جهاد شفیق خزعل خنافر (رهبر) متولد ۱۹۷۰.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر