کد خبر: 200995
A

رویترز مدعی جان باختن «ابراهیم عقیل» شد/ حداقل ۸ کشته در حمله هوایی اسرائیل

در حالی که برخی منابع آگاه نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کرده بودند که «ابراهیم عقیل»، از فرماندهان ارشد این گروه در ساختمانی که مورد حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است، حضور نداشت، خبرگزاری رویترز از جان باختن وی خبر داده است.

رویترز مدعی جان باختن «ابراهیم عقیل» شد/ حداقل ۸ کشته در حمله هوایی اسرائیل

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، عصر امروز (جمعه) ارتش رژیم صهیونسیتی با شلیک چهار موشک از طریق یک جنگنده به دو ساختمان در منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت، جلسه‌ای را که گفته می‌شود در آن برخی فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت فلسطینی در آن حضور داشته‌اند، مورد هدف قرار داد.

خبرهای اولیه از جان باختن «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در این حمله هوایی حکایت داشت که بلافاصله توسط حزب‌الله تکذیب شد. پس از آن، برخی منابع خبری از کشته شدن «ابراهیم عقیل»، یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله خبر دادند که دقایقی پیش، برخی منابع آگاه نزدیک به این گروه نظامی، این خبر را نیز تکذیب کردند.

حال اما خبرگزاری رویترز از جان باختن عقیل در حمله هوایی اسرائیل خبر داده و اعلام کرده است که در این جلسه، او با برخی نیروهای گردان رضوان حزب‌الله دیدار داشت. گردان رضوان، نیروهای کماندویی و جوان حزب‌الله هستند که از قضا، بیشترین آسیب در انفجار وسایل ارتباطی حزب‌الله نیز متوجه این بخش از مقاومت اسلامی لبنان شده است.

گفته می‌شود که ابراهیم عقیل از سال ١٣۶٢ تحت تعقیب آمریکا قرار داشت و وزارت خارجه آمریکا برای دریافت هرگونه اطلاعات از وی ٧ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

گفتنی است، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که این حمله دست‌کم ۸ شهید و ۵۹ زخمی برجای گذاشته است. ارتش اسرائیل رسما مسئولیت این حمله را پذیرفته و آن را یک اقدام «هدفمند» اعلام کرده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر