کد خبر: 200989
A

تکذیب خبر جان باختن معاون دبیرکل حزب‌الله/ «ابراهیم عقیل» هدف ترور بود/ کشته شدن ۳ نفر در حمله هوایی اسرائیل

در حالی که خبرهای اولیه از حمله هوایی امروز اسرائیل به صاحبه جنوبی بیروت (پایتخت لبنان) از جان باختن شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان حمایت داشت، حالا این خبر تکذیب و مشخص شده است که این حمله با هدف ترور «ابراهیم عقیل»، از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله صورت گرفته است. براساس اعلام ارگان رسانه‌ای سپاه پاسداران به نقل از وزارت بهداشت لبنان، این حمله دست‌کم ۳ شهید و ۱۷ زخمی برجای گذاشته است.

تکذیب خبر جان باختن معاون دبیرکل حزب‌الله/ «ابراهیم عقیل» هدف ترور بود/ کشته شدن ۳ نفر در حمله هوایی اسرائیل

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، علی‌رغم ادعای برخی کانال‌ها و رسانه‌های عبری مبنی بر ترور شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در خبرهای اولیه مربوط به حمله هوایی امروز اسرائیل، بعضی منابع آگاه نزدیک به حزب‌الله، این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

مطابق اعلام خبرگزاری تسنیم،‌ وابسته به سپاه پاسداران، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که این حمله دست‌کم ۳ شهید و ۱۷ زخمی برجای گذاشته است. گفته می‌شود که هدف اصلی این حمله، «ابراهیم عقیل» از فرماندهان نظامی حزب‌الله بوده که البته جان باختن وی هنوز به تایید مقامات رسمی مقاومت اسلامی لبنان نرسیده است.

ارتش رژیم صهیونسیتی مسئولیت این حمله را پذیرفته و اعلام کرده است که این حمله به صورت «هدفمند» انجام شده است. همچنین رسانه‌های وابسته به دولت اسرائیل اعلام کردند که در ساختمان مورد هدف، دیداری بین مقامات ارشد فلسطینی و مقامات ارشد حزب‌الله در حال برگزاری بود.

گفتنی است، ابراهیم عقیل از سال ١٣۶٢ تحت تعقیب آمریکا قرار دارد و وزارت خارجه آمریکا برای دریافت هرگونه اطلاعات از وی ٧ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر