کد خبر: 200767
A

المیادین: ریزتراشه «آی‌سی» پیجرها آلوده شده بود/ مواد منفجره در هیچ بازرسی حتی در فرودگاه ها شناسایی نمی‌شود

منابع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با المیادین(رسانه نزدیک به حزب الله لبنان) اعلام کرد: دستگاه‌های «پیجر» منفجر شده در لبنان، از منبع [تولید کننده] از طریق ریزتراشه «آی‌سی» مورد استفاده در این دستگاه‌ها، به مواد منفجره آلوده شده بودند. مواد منفجره جاسازی شده در این دستگاه‌ها، در هیچ بازرسی از طریق دستگاه‌های متعارف و موجود، شناسایی نمی‌شود و امکان شناسایی و کشف آنها با دستگاه‌های موجود در کشورهای مختلف و فرودگاه‌ها میسر نیست.

المیادین: ریزتراشه «آی‌سی» پیجرها آلوده شده بود/ مواد منفجره در هیچ بازرسی حتی در فرودگاه ها شناسایی نمی‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تلویزیون نزدیک به حزب الله در لبنان با انتشار گزارشی اطلاعات جدید درباره نحوۀ انفجار پیجرها در لبنان منتشر کرد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ منابع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با المیادین(رسانه نزدیک به حزب الله لبنان) جزییات تازه ای از اعلام کرد: دستگاه‌های «پیجر» منفجر شده در لبنان، از منبع [تولید کننده] از طریق ریزتراشه «آی‌سی» مورد استفاده در این دستگاه‌ها، به مواد منفجره آلوده شده بودند.

مواد منفجره جاسازی شده در این دستگاه‌ها، در هیچ بازرسی از طریق دستگاه‌های متعارف و موجود، شناسایی نمی‌شود و امکان شناسایی و کشف آنها با دستگاه‌های موجود در کشورهای مختلف و فرودگاه‌ها میسر نیست.

انفجار با یک فناوری پیشرفته و پس از ارسال یک پیام به دستگاه‌های پیجر آلوده به مواد منفجره، صورت گرفته است. لذا باتری پیجرها عامل انفجار نبوده، بلکه ماده لیتیوم باتری‌ها هنگام دریافت پیام انفجار، عامل منفجر شدن این دستگاه‌ها بود.

دستگاه‌های خاموش و یا دستگاه‌هایی که در مناطقی بودند که امکان ارسال پیام به آن‌ها وجود نداشت، مانند دستگاه‌های قدیمی، سالم مانده و منفجر نشده‌ است. لذا ماده انفجاری جاسازی شده، به‌منظور کشتن و قتل استفاده شده است. تنها  ثانیه پس از شنیده شدن صدای رسیدن پیام، دستگاه منفجر شده است چه برای فردی که پیام را باز کرده و چه کسی که آن را باز نکرده بود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر