کد خبر: 200766
A

مامور بازنشسته اف بی آی: انفجار پیجرها ضربه اطلاعاتی محکمی به حزب الله لبنان بود

اقدام اخیر اسرائیل نه تنها روند ارتباط های نیروهای حزب الله با هم را به شدت مختل کرده بلکه باعث تضعیف روحیه نیروهای این گروه و ترس فراگیر در میان مردم لبنان هم شده است. اکنون بسیاری این سوال را از خود می کنند که آیا در خانه های خود امنیت دارند یا خیر؟

مامور بازنشسته اف بی آی: انفجار پیجرها ضربه اطلاعاتی محکمی به حزب الله لبنان بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  استیو مور، مامور بازنشسته اف‌بی‌آی در گفت و گو با سی ان ان می  گوید که حمله مرگبار پیجر در لبنان نشان‌دهنده نقض گسترده ارتباطات حزب‌الله است و باعث ایجاد ترس در بین مردم این کشور شده است.

او در این خصوص گفت: این عملیات نتیجه یک تلاش گسترده و البته به شدت مخفیانه بوده است. سختی کار  اینجا بوده که شما باید این کار را بدون اطلاع شرکت فروشنده پیجر انجام دهید. شما باید از قبل هوش کافی داشته باشید تا بدانید که حزب الله صدها یا هزاران پیجر را از  کجا خریداری می کند و باید بتوانید آن را هدف قرار دهید. بنابراین این فقط نشان دهنده یک نقص گسترده اطلاعاتی در داخل حزب الله است. اقدام اخیر اسرائیل نه تنها روند ارتباط های نیروهای حزب الله با هم را به شدت مختل کرده بلکه باعث تضعیف روحیه نیروهای این گروه و ترس فراگیر در میان مردم لبنان هم شده است. اکنون بسیاری این سوال را از خود می کنند که آیا در خانه های خود امنیت دارند یا خیر؟

در حمله روز سه شنبه که حزب الله را هدف گرفت، دست کم 12 نفر از جمله یک دختر 8 ساله شهید و حداقل 2800 نفر زخمی شدند. سی ان ان دریافته که این حمله یک عملیات مشترک بین سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد و ارتش اسرائیل بوده است.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر