کد خبر: 200653
A
وزیر بهداشت لبنان:

در اثر انفجار پیجرهای حزب الله ۸ تن شهید و بیش از ۲۸۰۰ نفر زخمی شده‌اند

وزیر بهداشت لبنان اولین آمار را درخصوص انفجار دستگاه های ارتباطی حزب الله لبنان اعلام کرد: بر پایه اعلام منایع بیمارستانی ما بر اثر انفجار پیجرها در لبنان ۸ نفر شهید و حداقل ۲۸۰۰ نفر مجروح شده اند. بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل در گزارشی با اشاره به انفجارهای امروز جنوب لبنان و بیروت مدعی شد: دستگاه‌های پیجر عمدتاً بین افسران حزب الله توزیع می‌شود، بنابراین حزب‌الله در حال حاضر ده‌ها تا صدها افسر مجروح دارد.

در اثر انفجار پیجرهای حزب الله ۸ تن شهید و بیش از ۲۸۰۰ نفر زخمی شده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران،  وزیر بهداشت لبنان اولین آمار را درخصوص انفجار دستگاه های ارتباطی حزب الله لبنان اعلام کرد: بر پایه اعلام منایع بیمارستانی ما بر اثر انفجار پیجرها در لبنان ۸  نفر شهید و حداقل ۲۸۰۰ نفر مجروح  شده اند.

وزیر بهداشت لبنان خاطرنشان کرد که بیشتر جراحت‌های ثبت شده تا به الان بر روی صورت یا دست بوده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل در گزارشی با اشاره به انفجارهای امروز جنوب لبنان و بیروت مدعی شد: دستگاه‌های پیجر عمدتاً بین افسران حزب الله توزیع می‌شود، بنابراین حزب‌الله در حال حاضر ده‌ها تا صدها افسر مجروح دارد.

حزب الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه های پیجر در اولین بیانیه خود اعلام کرده است: در حدود ساعت 3:30 بعد از ظهر روز سه‌شنبه 17-09-2024، تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که به "پیجر" معروف هستند و در اختیار تعدادی از کارکنان واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله قرار داشتند، منفجر شدند. این انفجارهای علتی نامعلوم تاکنون منجر به شهادت یک کودک و دو برادر و مجروح شدن تعداد زیادی شده است.

گفته می شود این انفجارها در اثر نفوذ سایبری اسرائیل رخ داده اما این رژیم هنوز مسئولیت این عملیات سایبری را نپذیرفته است. 

منبع: سایت دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر