کد خبر: 200507
A

سوئد به مهاجرانی که قصد بازگشت به کشورشان را داشته باشند ۳۰ هزار یورو پول می‌دهد

مقامات سوئد قصد دارند به منظور تشویق پناهجویان به ترک این کشور، پاداش نقدی خود به آن‌ها را به‌طور چشمگیری تا ۳۵ برابر افزایش دهند.

سوئد به مهاجرانی که قصد بازگشت به کشورشان را داشته باشند ۳۰ هزار یورو پول می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مقامات سوئد قصد دارند به منظور تشویق پناهجویان به ترک این کشور، پاداش نقدی خود به آن‌ها را به‌طور چشمگیری تا ۳۵ برابر افزایش دهند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: دولت راست‌گرای این کشور اسکاندیناوی اعلام کرده است که مبلغ پرداختی برای هر بزرگسال را از ۱۰ هزار کرون (معادل ۸۸۰ یورو) به ۳۵۰ هزار کرون (۳۰۹۵۰ یورو) می‌رساند.

سوئد که مدت‌ها است برای سیاست آغوش باز خود در قبال مهاجران و به خصوص جنگ‌زدگان شناخته می‌شود، در پی به قدرت رسیدن راست‌گرایان سعی دارد در سیاست‌های مهاجرتی‌اش تجدید نظر کند و مواضع سخت‌گیرانه‌تری را در این خصوص اتخاذ کند.

دولت ائتلافی که توسط حزب راست افراطی دموکرات سوئد حمایت می‌شود، در سال ۲۰۲۲ و با شعار اصلاح سیاست مهاجرتی روی کار آمد.

لودویگ آسپلینگ، یکی از نمایندگان پارلمان از حزب دموکرات سوئد، با اشاره به موانع قبلی موجود بر سر راه دریافت کمک‌هزینه خروج از کشور برای مهاجران گفت: تنها حدود ۷۰ نفر در سال گذشته برای این کمک هزینه درخواست دادند که در نهایت تنها یک نفر آن را دریافت کرد.

وی با «سخاوتمندانه» خواندن مبلغ اهدایی جدید گفت این کشور قصد دارد به افراد کمک کند تا «بهترین زندگی خود را داشته باشند».

وی با «سخاوتمندانه» خواندن مبلغ اهدایی جدید گفت این کشور قصد دارد به افراد کمک کند تا «بهترین زندگی خود را داشته باشند».

این در شرایطی است که سال گذشته ۱۶ هزار مهاجر از آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی به طور داوطلبانه سوئد را بدون کمک هزینه ترک کردند.

در حال حاضر اتباع عراق، سومالی و سوریه بیشترین نفراتی هستند که به طور داوطلبانه از این کشور خارج می‌شوند. مطابق آخرین آمارها، سوئد با جمعیت ۱۰.۶ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۵۰ هزار پناهنده داشت

قرار است افزایش مبلغ پرداختی در سال ۲۰۲۶ اجرایی شود. این تصمیم البته برخلاف توصیه یک تحقیق انجام‌شده به سفارش دولت است که در گزارشی در ماه گذشته گفته بود ترویج بازگشت به کشور مبدأ، مانع از ادغام مهاجران در جامعه سوئد می‌شود.

نویسندگان این پژوهش هشدار داده بودند: «به نظر نمی‌رسد منافع بالقوه به اندازه کافی زیاد باشد که خطرات چنین تصمیمی را توجیه کنند.»

مارتین نایمن، مشاور حقوقی سازمان حقوق بشر مستقر در استکهلم، در این باره گفت: «پیام این دولت مشخص است: افراد نباید به سوئد بیایند».

کارشناسان تردید دارند که بالا بردن مبلغ بتواند بتواند افراد بیشتری را برای بازگشت وسوسه کند چرا که بسیاری از پناهندگانی که به سوئد می‌آیند از سوریه، افغانستان و سایر کشورهای جنگ‌زده گریخته‌اند.

آنیکا ساندلوند از آژانس پناهندگان سازمان ملل در کشورهای بالتیک و شمال اروپا، در این باره گفت: «چه ۱۰ هزار کرون دریافت کنید و چه ۳۵۰ هزار کرون، واقعیت روی زمین تغییر نخواهد کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر