کد خبر: 200474
A

گاردین:‌ آمریکا و انگلیس نگران انتقال فناوری از روسیه به ایران هستند

روزنامه گاردین مدعی شده بریتانیا و ایالات‌ متحده این نگرانی را مطرح کرده‌‌‌‌اند که روسیه اسرار هسته‌‌‌‌ای خود را در ازای دریافت موشک‌‌‌‌های بالستیک برای بمباران اوکراین، با جمهوری اسلامی ایران در میان گذاشته است.

گاردین:‌ آمریکا و انگلیس نگران انتقال فناوری از روسیه به ایران هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  روزنامه گاردین مدعی شده بریتانیا و ایالات‌ متحده این نگرانی را مطرح کرده‌‌‌‌اند که روسیه اسرار هسته‌‌‌‌ای خود را در ازای دریافت موشک‌‌‌‌های بالستیک برای بمباران اوکراین، با جمهوری اسلامی ایران در میان گذاشته است. 

نخست‌‌‌‌وزیر بریتانیا و جو بایدن، در جریان نشست روز جمعه خود در واشنگتن ادعا کردند که دو کشور در حال تشدید همکاری‌‌‌‌های نظامی در زمانی هستند که ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم نزدیک به گریز هسته‌‌‌‌ای است.

منابع انگلیسی همچنین مدعی شدند که نگرانی‌‌‌‌هایی درباره مبادلات ایران برای فناوری هسته‌‌‌‌ای، به عنوان بخشی از اتحاد عمیق‌‌‌‌تر تهران و مسکو، مطرح شده است.

انگلیس، فرانسه و آلمان هفته گذشته به طور مشترک ادعا کردند که ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده ایران «به رشد قابل توجهی، بدون هیچ‌‌‌‌گونه توجیه غیرنظامی معتبر ادامه داده است.»

به گزارش گاردین هنوز مشخص نیست که تهران در چه مرحله‌‌‌‌ای از غنی‌سازی قرار دارد یا اینکه چقدر سریع می‌‌‌‌تواند این کار را انجام دهد. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر