کد خبر: 200172
A

سفارت ایالات متحده در عراق: گروه‌های مرتبط با ایران مسئول حمله به ساختمان دیپلماتیک در عراق هستند

سفارت آمریکا در عراق روز جمعه گروه‌های مرتبط با ایران را مسئول حمله این هفته به یک مجتمع دیپلماتیک آمریکا در فرودگاه بغداد دانست و هشدار داد که این سفارت «حق دفاع از خود» را حفظ کرده است.آمریکا از عراق خواست تا از پرسنل و تاسیسات مرتبط به این کشور محافظت کند.

سفارت ایالات متحده در عراق: گروه‌های مرتبط با ایران مسئول حمله به ساختمان دیپلماتیک در عراق هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سفارت آمریکا در عراق روز جمعه گروه‌های مرتبط با  ایران را مسئول حمله این هفته به یک مجتمع دیپلماتیک آمریکا در فرودگاه بغداد دانست و هشدار داد که این سفارت «حق دفاع از خود» را حفظ کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: شامگاه سه‌شنبه یک مرکز دیپلمات ایالات متحده در عراق هدف حمله قرار گرفت، اما هیچ‌گونه تلفات جانی گزارش نشد.

حال با گذشت دو روز از این حمله و انجام تحقیقات، سفارت ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله روز سه‌شنبه «به ابتکار گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران که آزادانه در عراق فعالیت می‌کنند، انجام شده است.»

آمریکا از عراق خواست تا از پرسنل و تاسیسات مرتبط به این کشور محافظت کند.

این مجتمع که در محدوده فرودگاه بغداد قرار دارد اما به سفارت ایالات متحده متصل است، پشتیبانی لجستیکی و خدمات پزشکی را از جمله موارد دیگر ارائه می‌دهد.

این حمله در بحبوحه افزایش تنش‌های منطقه‌ای بر سر جنگ غزه رخ داد.

سفارت آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که عراق بارها متعهد به حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل نظامی ایالات متحده در این کشور شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما مجدداً از دولت عراق می‌خواهیم، همانطور که بارها این درخواست را داده‌ایم، از کارکنان و تأسیسات دیپلماتیک و مربوط به ائتلاف محافظت کند.»

 

سفارت آمریکا بار دیگر تاکید کرد که حق دفاع از خود و حفاظت از پرسنل خود را در هر نقطه از جهان برای آنها محفوظ است.

 

یک مقام ارشد نظامی که نخواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که «دو موشک از نوع کاتیوشا» باعث انفجار شده است.

 

کتائب حزب الله گفته که زمان حمله به وضوح به منظور اخلال در سفر مسعود پزشکیان به عراق، طراحی شده بود.

 

این گروه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی عراق خواست با انجام تحقیقات درباره این حمله مشخص کنند که چه کسی در این اقدام دست داشته است.

 

عراق، شریک منطقه‌ای آمریکا و ایران، میزبان ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر