کد خبر: 200084
A

رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی: روسیه، می تواند یک «حمله اتمی محدود» به یک کشور عضو ناتو انجام دهد

سرگئی کاراگانوف، رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی، در مصاحبه‌ای با روزنامه کومرسانت گفت که مسکو می‌تواند بدون ایجاد جنگ هسته‌ای تمام‌عیار، یک «حمله اتمی محدود» به یک کشور عضو ناتو انجام دهد.

رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی: روسیه، می تواند  یک «حمله اتمی محدود» به یک کشور عضو ناتو انجام دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرگئی کاراگانوف، رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی، در مصاحبه‌ای با روزنامه کومرسانت گفت که مسکو می‌تواند بدون ایجاد جنگ هسته‌ای تمام‌عیار، یک «حمله اتمی محدود» به یک کشور عضو ناتو انجام دهد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: کاراگانوف اضافه کرد: «ادعای ایالات متحده دروغ است که می‌گوید چتری هسته‌ای را برای حفاظت از متحدان خود تضمین می‌کند. هدف اصلی دکترین هسته‌ای روسیه باید این باشد که اطمینان حاصل شود همه دشمنان فعلی و آینده از آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یقین پیدا کرده‌اند.»

این شخصیت پرنفوذ در اظهاراتی که تنها چند هفته پس از حمله اوکراین به بخشی از خاک روسیه در منطقه کورسک ایراد می‌شود، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که اعلام کنیم ما حق داریم به هرگونه حمله گسترده به خاک خود با حمله هسته‌ای پاسخ دهیم. این در مورد هرگونه تصرف سرزمین ما نیز صدق می‌کند.»

اظهارات کاراگانف معمولا توسط کارشناسان امنیتی غربی به عنوان شاخصی از تفکر روسیه در سیاست خارجی، دفاعی و هسته‌ای محسوب شده و به دقت رصد می‌شود.

وی هشدار داده است که روسیه به سمت فاجعه پیش خواهد رفت، مگر اینکه موفق شود این فرض را تغییر دهد و بازدارندگی را دوباره برقرار کند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین در اظهارات مکرری غرب را تهدید هسته‌ای تعبیر کرده است. اما او همچنین گفته است که روسیه توان آن را دارد که بدون توسل به سلاح هسته‌ای در جنگ پیروز شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر