کد خبر: 200071
A

حمله نیروهای ویژه اسرائیل به یک مرکز سپاه: ۲ افسر سپاه به اسارت درآمد و اسناد ربوده شد

رسانه‌های سوری مدعی شد: نیروهای ویژه ارتش اسرائیل عملیات ویژه‌ای را علیه تأسیسات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شش کیلومتری جنوب غربی شهر مصیاف سوریه انجام دادند. این عملیات با یک حمله هوایی با هدف قرار دادن تعدادی از جاده‌های منتهی به تأسیسات نظامی، علاوه بر یک مقر وابسته به امنیت نظامی سوریه و نقاط امنیتی تأسیسات آغاز شد. سپس هلیکوپترهای نظامی اسرائیل حامل نیروهای ویژه اسرائیلی با پشتیبانی هلیکوپتر جنگی و پهپادها به سمت این مرکز حرکت کردند تا از رسیدن نیروهای سوریه به منطقه جلوگیری کنند.

حمله نیروهای ویژه اسرائیل به یک مرکز سپاه: ۲ افسر سپاه به اسارت درآمد و اسناد ربوده شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رسانه‌های سوری اعلام کردند: نیروهای ویژه ارتش اسرائیل عملیات ویژه‌ای را علیه تأسیسات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شش کیلومتری جنوب غربی شهر مصیاف سوریه انجام دادند.

به گزارش تلویزیون سوریه (Syria TV) که متعلق به مخالفان حکومت اسد است، طی این عملیات هلیکوپتر اسرائیل در خاک سوریه فرود نیامد. بلکه در هوا معلق ماند و نیروهای ویژه اسرائیلی با طناب خود را به محل رساندند.

بنابر این گزارش، در درگیری میان این نیروها و شبه‌نظامیان سوری و ایرانی، چند سوری کشته و دو تا چهار ایرانی بازداشت شدند.

در این گزارش آمده است که یک مرکز مخابرات روسیه نیز در این عملیات هدف قرار گرفت.

به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، اوا کولوریوتیس، محقق امور خاورمیانه و گروه‌های جهادی به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که تاسیسات تحقیق و توسعه موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های سپاه پاسداران در این حمله هدف نیروهای اسرائیل قرار گرفته است. بنابر گزارش‌ها این تاسیسات همچنین از نیروهای حزب‌الله لبنان پشتیبانی لجستکی می‌کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ العربیه نوشت: این عملیات با یک حمله هوایی با هدف قرار دادن تعدادی از جاده‌های منتهی به تأسیسات نظامی، علاوه بر یک مقر وابسته به امنیت نظامی سوریه و نقاط امنیتی تأسیسات آغاز شد.

سپس هلیکوپترهای نظامی اسرائیل حامل نیروهای ویژه اسرائیلی با پشتیبانی هلیکوپتر  جنگی و پهپادها به سمت این مرکز حرکت کردند تا از رسیدن نیروهای سوریه به منطقه جلوگیری کنند.

این عملیات حدود یک ساعت به طول انجامید و طی آن نیروهای ویژه اسرائیلی توانستند وارد این مرکز شده، تجهیزات و اسناد مهم را خارج کرده، تأسیسات را از داخل بمب گذاری کنند، سپس آن را منهدم کنند و از طریق کمربندهای آتش  اطراف محل، زیر پوشش هوایی عقب نشینی کنن برای جلوگیری از هرگونه حرکت هوایی توسط هواپیماهای جنگی سوریه.

تأسیسات مورد هدف مستقیماً وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و مسئولیت توسعه موشک‌های بالستیک و پهپادها را بر عهده دارد و از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان پشتیبانی لجستیکی می‌کند. این تاسیسات بیش از ده سال است که کار می‌کند و سال گذشته مورد حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاآرتص به نقل از منابع امنیتی مدعی شد، اسرائیل با حمله به تاسیسات موشکی جمهوری اسلامی در سوریه برخی تجهیزات و اسناد را ربودند.

الجزیره نیز این خبر را برای لحظاتی منتشر ولی بلافاصله آنرا حذف کرد.

تا این لحظه واکنشی از سوی مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر تایید یا رد خبر مذکور منتشر نشده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر