کد خبر: 199960
A
نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با پزشکیان:

هیچ‌کس حق ندارد از خاک عراق برای حمله به ایران استفاده کند

نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور ایران، روابط تهران - بغداد را عمیق و قدیمی خواند و گفت: هیچ‌کس حق ندارد از خاک عراق برای حمله به ایران استفاده کند. موضع عراق واضح است؛ توسعه همکاری اقتصادی با ایران.

هیچ‌کس حق ندارد از خاک عراق برای حمله به ایران استفاده کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور اسلامی ایران با بیان این که برای آقای دکتر پزشکیان آرزوی موفقیت در مسئولیت خود داریم و به روح شهید رئیسی درود می‌فرستیم، گفت: روابط ایران و عراق روابطی عمیق و قدیمی است و در حوزه‌های مختلف در جریان است.

وی افزود: همچنین هم‌جواری ایران و عراق می تواند به مسیری برای گسترش روابط ما تبدیل شود. امروز ۱۴ تفاهم‌نامه همکاری میان دو دولت امضا شد.

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های خوب امروز نقطه آغاز گسترش همکاری بین ایران و عراق خواهد بود. ما بر گسترش راه‌های ارتباطی میان دو کشور تاکید داریم و بر احداث جاده میان مرز خسروی و بغداد نیز تاکید شد.

السودانی خاطرنشان کرد: از برادران ایرانی تشکر می کنیم که در خرید گاز از ترکمنستان به ما کمک کردند. علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه موجود، برادران ایرانی به ما کمک گسترده‌ای کردند.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد از خاک عراق برای حمله به ایران استفاده کند. موضع عراق واضح است؛ توسعه همکاری اقتصادی با ایران. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر