کد خبر: 199892
A

وزارت خارجه اوکراین: اگر روسیه از موشک‌های ایرانی در جنگ استفاده کند کیف روابط خود با تهران را قطع خواهد کرد

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد: اگر روسیه از موشک‌های ایرانی در جنگ استفاده کند کییف روابط خود با تهران را قطع خواهد کرد.

وزارت خارجه اوکراین: اگر روسیه از موشک‌های ایرانی در جنگ استفاده کند کیف روابط خود با تهران را قطع خواهد کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  آندری یرماک امروز سه شنبه با تکرار ادعاهای غرب مبنی بر ارسال موشک‌های ایران به روسیه، گفت که غرب باید به کی‌یف اجازه دهد تا از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

ئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین ضمن تکرار ادعاهای تروئیکای اروپا مبنی بر ارسال موشک‌های ایران به روسیه، خواستار صدور مجوز کشورهای غربی برای استفاده از موشک‌های دوربرد علیه خاک روسیه شد.

رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی در ادامه لفاظی‌های خود، تحریم‌ها علیه ایران به دلیل ارسال موشک‌ به روسیه را گامی مثبت توصیف کرد و مدعی شد که این تحریم‌ها کافی نیست.

یرماک در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) از کشورهای غربی درخواست کرد که مجوز استفاده از سلاح‌های دوربرد علیه خاک روسیه را برای اوکراین صادر کنند. وی نوشت: «ما به مجوز برای استفاده از تسلیحات غربی علیه اهداف نظامی در خاک روسیه، تهیه موشک‌های دوربردتر و تقویت سیستم‌های دفاع هوایی نیاز داریم.»

همچنین وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد: اگر روسیه از موشک‌های ایرانی در جنگ استفاده کند کییف روابط خود با تهران را قطع خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر