کد خبر: 199661
A

دادگاه صدور حکم توقیف اموال ترامپ را تا بعد از انتخابات به تعویق انداخت

دادگاه استیناف می‌تواند به هر حال صدور حکم را به تعویق بیاندازد تا به خود فرصت دهد تا استدلال‌های ترامپ را بررسی کند.

دادگاه صدور حکم توقیف اموال ترامپ را تا بعد از انتخابات به تعویق انداخت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  رویترز مدعی شد، روز گذشته جمعه 6 سپتامبر، یک قاضی در دادگاه نیویورک صدور حکم برای دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا در پرونده جنایی او را تا پس از انتخابات 5 نوامبر به تعویق انداخت و گفت: می‌خواهد از برداشت ناروا از انگیزه سیاسی جلوگیری کند.

ترامپ؛ نامزد فعلی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری، قبلا قرار بود در 18 سپتامبر محکوم شود. آلوین براگ؛ دادستان منطقه منهتن، که اتهاماتی را علیه ترامپ مطرح کرد، یک دموکرات است و وکلای ترامپ در ماه آگوست از قاضی دادگاه نیویورک؛ خوان مرچان خواستند تا تاریخ صدور حکم خود را تا پس از رای‌گیری به تعویق بیندازد و دلیل آن را جلوگیری از «مداخله آشکار در انتخابات» عنوان کردند

مرچان روز جمعه گفت که اکنون قصد دارد ترامپ را در 26 نوامبر محکوم کند، مگر این‌که این پرونده قبل از این تاریخ کلا منتفی شود.

ترامپ در پستی در پلتفرم Truth Social خود نوشت: از اینکه مرچان خاطرنشان کرده است که صدور حکم تنها در صورتی انجام می‌شود که قاضی درخواست وکلای ترامپ را رد کند، قدردانی می‌کند.

ترامپ نوشت: این پرونده باید به درستی خاتمه یابد؛ چراکه ما برای مهم‌ترین انتخابات تاریخ کشورمان آماده می‌شویم.

در اولین محاکمه جنایی رییس جمهوری سابق ایالات متحده، ترامپ در 30 مه به دلیل 34 فقره جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن پرداخت 130 هزار دلاری وکیل وقت خود به ستاره فیلم‌های پورن؛ استورمی دانیلز به دلیل سکوت او (ترامپ این رابطه را رد می‌کند) قبل از انتخابات 2016 محکوم شد.

سخنگوی آلوین براگ؛ دادستان منطقه منهتن می‌گوید: «دفتر منهتن آماده صدور حکم در تاریخ جدید تعیین‌شده توسط دادگاه است.»

با این حال، مرچان در حکم چهار صفحه‌ای خود نوشت: به دلیل تصمیم مهم دیوان عالی ایالات متحده در مورد مصونیت رئیس جمهور در 12 نوامبر، درخواست ترامپ برای لغو محکومیت را صادر خواهد کرد. او پیش از این برنامه‌ریزی کرده بود که در 16 سپتامبر حکم ترامپ را اعلام کند.

حکم «6-3» دیوان عالی که مربوط به پرونده جنایی جداگانه‌ای است که ترامپ با آن روبه‌رو است، نشان می‌دهد که نمی‌توان روسای جمهور را به دلیل اعمال رسمی خود تحت تعقیب کیفری قرار داد و از شواهد مربوط به اقدامات رسمی روسای جمهور نمی‌توان برای کمک به اثبات پرونده‌های جنایی مربوط به اقدامات غیررسمی استفاده کرد.

دادستان‌های دفتر براگ استدلال کردند که پرونده آنها شامل رفتار شخصی ترامپ است نه اقدامات رسمی، بنابراین دلیلی برای لغو حکم وجود ندارد.

اما آنها هیچ موضعی در مورد درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن صدور حکم نگرفتند و در یک پرونده در 16 آگوست گفتند که دادگاه استیناف می‌تواند به هر حال صدور حکم را به تعویق بیاندازد تا به خود فرصت دهد تا استدلال‌های ترامپ را بررسی کند.

همچنین، جورج گراسو؛ قاضی بازنشسته ایالت نیویورک که در محاکمه ترامپ شرکت کرد، گفت: براگ با امتناع از دفاع از تاریخ صدور حکم قبل از انتخابات، احتمالا از ادعای مکرر ترامپ مبنی بر دخالت در انتخابات آگاه بوده است.

گفتنی است؛ جعل سوابق تجاری تا چهار سال حبس دارد، هرچند مجازات‌هایی مانند جریمه نقدی یا مشروط بیشتر رایج است. اما اگر ترامپ در کاخ سفید پیروز شود، احتمالا می‌تواند به وزارت دادگستری دستور دهد که اتهامات مداخله در انتخابات فدرال علیه او را کنار بگذارد. با این حال در حال حاضر، او صلاحیت پایان دادن به پرونده ایالت نیویورک یا پرونده مداخله در انتخابات در جورجیا را ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر