کد خبر: 199535
A

اوکراین: ۵۸ فروند پهپاد «شاهد» در جریان حملات روسیه سرنگون شدند

نیروی هوایی اوکراین روز شنبه ۱۷ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۸ فروند از مجموع ۶۷ فروند «شاهد» شلیک‌شده توسط روسیه به این کشور را سرنگون کرده است.

اوکراین: ۵۸ فروند پهپاد «شاهد» در جریان حملات روسیه سرنگون شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛نیروی هوایی اوکراین روز شنبه ۱۷ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۸ فروند از مجموع ۶۷ فروند «شاهد» شلیک‌شده توسط روسیه به این کشور را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از این بیانیه، شلیک این پهپادها از دو منطقه مرزی روسیه و همچنین شبه‌جزیره اشغالی کریمه، موجب فعال‌شدن واحدهای پدافند هوایی در ١١ منطقه اوکراین شد.

مجلس اوکراین نیز در بیانیه‌ای جداگانه در کانال تلگرام خود، تصاویری از بقایای پهپادها در نزدیکی ساختمان مجلس در کی‌یف، پایتخت اوکراین، را منتشر کرد.

کی‌یف توسط شبکه‌ای از سامانه‌های پدافند هوایی متعلق به دوره اتحاد شوروی سابق و همچنین کشورهای غربی محافظت می‌شود و به ندرت پیش می‌آید که موشک یا پهپادهای روسیه به چنین عمقی از پایتخت اوکراین نفوذ کنند.

مجلس اوکراین در کنار ساختمان‌های ریاست جمهوری، دولت، و بانک مرکزی اوکراین قرار دراد و در محله‌ای واقع شده که از بیشترین سطح محافظت برخوردار است.

 

تصاویر منتشرشده در کانال تلگرام مجلس اوکراین، دست‌کم چهار قطعه از پهپادهای ساقط شده را نشان می‌دهد. یکی از این قطعات در نزدیکی پله‌های ورودی اصلی مجلس قرار دارد و آثار ترکش بر سطح یکی دیگر از قطعات مشهود است.

 

خبرنگار رویترز در کی‌یف گزارش داد که حدود ساعت ٣ بامداد شنبه صدای انفجارهای متعددی از مرکز شهر را شنید که بلندی پژواک برخی از آنها موجب بیدار شدن ساکنان پایتخت شد.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر