کد خبر: 199381
A

تدریس «رشته ایران» برای اولین‌بار در دبیرستان‌های اسرائیل

در یک اقدام کم‌سابقه و جدید، یکی از دبیرستان‌های شهر خولون در مرکز اسرائیل، رشته‌ای به نام «ایران» را در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان خود معرفی کرده است

تدریس «رشته ایران» برای اولین‌بار در دبیرستان‌های اسرائیل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در یک اقدام کم‌سابقه و جدید، یکی از دبیرستان‌های شهر خولون در مرکز اسرائیل، رشته‌ای به نام «ایران» را در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان خود معرفی کرده است.

این رشته که به ۱۵ دانش‌آموز ممتاز پیشنهاد شده، شامل موضوعاتی چون تاریخ معاصر ایران، سیاست‌های جمهوری اسلامی، نقش سپاه پاسداران، و همچنین تفاوت‌های جمعیتی میان شیعیان و سنی‌ها است.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، تدریس زبان فارسی و آشنایی با مسائل امنیتی مرتبط با ایران از دیگر بخش‌های مهم این رشته خواهد بود.

هدف از این برنامه، آشنایی عمیق دانش‌آموزان با آنچه «تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی مرتبط با ایران» معرفی شده و همچنین «آماده‌سازی آنان برای فعالیت‌های اطلاعاتی در آینده» است.

بسیاری از این دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی، احتمالاً در یگان ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل که واحد شنود و رصد اطلاعات است، مشغول به خدمت خواهند شد.

این رشته با همکاری نیروهای پیشین موساد و یگان ۸۲۰۰ طراحی و اجرا می‌شود و نشان‌دهنده اهمیت ایران به‌عنوان یک موضوع امنیتی کلیدی برای اسرائیل است. در حال حاضر، تنها ۹ نفر از ۱۵ دانش‌آموز پذیرفته شده در این رشته به طور رسمی معرفی شده‌اند.

مدیر دبیرستان ناوون گفت که این برنامه در راستای «تربیت نیروهای متخصص در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و مبارزه با تهدیدهای امنیتی مرتبط با ایران» طراحی شده است.

از سوی دیگر، برنامه‌ریزان این رشته امیدوارند که این آموزش‌ها در آینده به ارتقاء توانایی‌های اطلاعاتی و دفاعی اسرائیل کمک کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که علاقه‌مندی به زبان‌های شرقی مانند عربی در میان جوانان اسرائیلی به شدت کاهش یافته و بیشتر آن‌ها به سمت موضوعات اقتصادی و فناوری متمایل شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیل پیشتر اعلام کرده بودند که کاهش علاقه و اشتیاق دانش‌آموزان اسرائیلی به آموختن زبان‌های شرقی باعث شده که ارتش برای کارهای اطلاعاتی خود ناچار به تدریس زبان و امور مرتبط به سربازان پیش از پذیرش آن‌ها در نهادهای اطلاعاتی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر