کد خبر: 199265
A

احتمال واگذاری نمایندگی سیاسی افغانستان در آلمان به طالبان: کنشگران با امضای دادخواستی خواهان خودداری برلین شدند

شماری از زنان معترض، کنشگران و فعالان اهل افغانستان در واکنش به احتمال واگذاری نمایندگی سیاسی افغانستان در بن آلمان به طالبان، یک دادخواست آنلاین را امضا کرده و در آن، از دولت آلمان خواسته‌اند تا از این «معامله آشکار با تروریسم بین‌المللی» خودداری کند.

احتمال واگذاری نمایندگی سیاسی افغانستان در آلمان به طالبان: کنشگران با امضای دادخواستی خواهان خودداری برلین شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شماری از زنان معترض، کنشگران و فعالان اهل افغانستان در واکنش به احتمال واگذاری نمایندگی سیاسی افغانستان در بن آلمان به طالبان، یک دادخواست آنلاین را امضا کرده و در آن، از دولت آلمان خواسته‌اند تا از این «معامله آشکار با تروریسم بین‌المللی» خودداری کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رادیو فرانسه نوشت: این دادخواست آنلاین که چهارشنبه ۴ سپتامبر، به راه‌انداخته شده، تاکنون بیش از ۱۴۰ امضا جمع‌آوری کرده است.

این دادخواست در واکنش به احتمال واگذاری کنسولگری افغانستان در بن به طالبان، به راه‌انداخته شده است. خبری که به تازگی از سوی شماری از رسانه‌ها منتشر شده است.

در بخشی از این دادخواست، امضاکنندگان، تحویل‌دهی نمایندگی سیاسی افغانستان به طالبان را «معامله آشکار با تروریسم بین‌المللی» دانسته و گفته‌اند که این «این تصمیم شوکه‌آور از سوی دولتی گرفته می‌شود که مدعی گسترش ایده‌ی آزادی و رهایی در جهان است.»

به باور امضاکنندگان این دادخواست، «چنین تصمیمی، انکار و نادیده گرفتن آپارتاید جنسیتی در افغانستان، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، گسترش تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی و کوچ اجباری مردمان بومی از سوی گروه تروریستی طالبان و گروه‌های هم‌دست با این گروه است.»

امضاکنندگان همچنان از دولت آلمان خواسته‌اند تا از این تصمیم، خودداری کرده و نباید به بهانه بازگرداندن «مجرمان جنایی» دست به اشتباهی بزند که سبب رشد و تقویت تروریسم شود.

برای مخالفت با این تصمیم دولت آلمان، گفته شده که شماری از این کنشگران و معترضان، قرار است تا تظاهراتی را به تاریخ ۱۱ سپتامبر در برلین برگزار کنند.

امضاکنندگان هشدار می‌دهند که تا زمان تغییر این تصمیم دولت آلمان، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر