کد خبر: 199215
A

طرح ژنرال‌های اسرائیلی برای اعلام شمال غزه به عنوان «منطقه بسته نظامی»

سایت وای‌نت اسرائیل طرحی را منتشر کرد که از سوی فرماندهان و افسران سابق ارتش اسرائیل تهیه شده و بر اساس آن، باید فلسطینی‌ها را از شمال غزه کوچاند سپس این منطقه را محاصره کرده و عناصر مقاومت را به ناچار به انتخاب دو گزینه تسلیم شدن یا مرگ وادار ساخت، این در حالی است که با گذشت حدود ۱۱ ماه از آغاز جنگ علیه غزه، اسرائیل نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود به ویژه نابودسازی توانایی‌های حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از نوار غزه دست یابد.

طرح ژنرال‌های اسرائیلی برای اعلام شمال غزه به عنوان «منطقه بسته نظامی»

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سایت وای‌نت اسرائیل نوشت: این سند تحت عنوان «طرح ژنرال‌ها» با ابتکار ژنرال گیورا آیلاند رئیس سایق بخش عملیات ارتش با حمایت ده‌ها افسر بلندپایه نوشته شده است و طبق آن، هر منطقه‌ای که در شمال محور نتساریم (مرکز نوار غزه) یعنی شهر غزه و تمامی محله‌های آن قرار گرفته، منطقه بسته نظامی اعلام خواهد شد.

به عبارتی دیگر، همه ساکنان شمال غزه که ارتش اسرائیل آنها را حدود ۳۰۰ هزار نفر برآورد می‌کند ناگزیر به ترک فوری این منطقه از طریق گذرگاه‌های امن ارتش خواهند بود هرچند که فلسطینی‌ها به آنچه اسرائیل گذرگاه یا منطقه امن می‌گوید، اعتمادی ندارند چرا که در گذشته افرادی که به زور به مناطق تحت عنوان امن کوچانده شدند، مورد بمباران ارتش قرار گرفته و صدها نفر شهید و مجروح شدند.

وای‌نت افزود: پس از دادن فرصتی برای تخلیه(کوچاندن) ساکان شمال غزه، محاصره نظامی کاملی بر این منطقه تحمیل خواهد شد؛ امری که عناصر مسلح مقاومت در شهر غزه را وادار به تسلیم شدن یا مرگ خواهد کرد؛ به گفته طراحان این سند، این امر «با قوانین بین المللی هم سازگار است زیرا پیش از اعمال محاصره اجازه تخلیه ساکنان منطقه مورد عملیات را می‌دهد.»

بر این اساس، مجمع فرماندهان و افسران نیروهای ذخیره (ژنرال‌های بازنشسته هم در آنجا عضو هستند) این طرح را به کابینه امنیتی و سیاسی اسرائیل و فرماندهان ارشد ارتش طی روزهای روزهای اخیر ارائه کرده‌اند و امیدوارند رهبران سیاسی هرچه سریعتر آن را برای اجرا به فرماندهان نظامی ابلاغ کند.

وای‌نت به نقل از آیلاند نوشت: بعدها می‌توان این طرح مفصل را در گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه و مناطق دیگر هم اجرایی کرد. تاکنون به نوشته این وب‌سایت واکنش رسمی به این طرح منتشر نشده است.

جنگ غزه در حالی وارد سیصد و سی و چهارمین روز خود شده است که ارتش اسرائیل به حملات خشونت‌آمیز خود به مناطق مختلف نوار غزه به ویژه محله زیتون در جنوب شرقی شهر غزه ادامه می‌دهد.

در همین حال، آمریکا اعلام کرده پیشنهاد آتش‌بس خود تحت عنوان «فرصت پایانی» را به زودی آماده و طی هفته‌های آتی به میانجیگران ارائه خواهد کرد، به گفته مسئولان آمریکایی، مخالفت اسرائیل یا حماس با این طرح به مثابه پایان مذاکرات خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر