کد خبر: 199210
A

پوتین نسبت به پاسخ روسیه به حملات اوکراین به نیروگاه‌های هسته‌ای کشورش هشدار داد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف قرار دادن نیروگاه‌های هسته‌ای کورسک و زاپوروژیه توسط نیروهای اوکراینی را اقدامات تروریستی بسیار خطرناک توصیف کرد و نسبت به عواقب پاسخ روسیه به آنان هشدار داد.

پوتین نسبت به پاسخ روسیه به حملات اوکراین به نیروگاه‌های هسته‌ای کشورش هشدار داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  وبگاه آرتی عربی نوشت: «پوتین روز پنجشنبه در سخنرانی خود در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک، درباره وضعیت پیرامون نیروگاه‌های اتمی کورسک و زاپروژیه روسیه گفت که حملات اوکراین به نیروگاه‌های اتمی کورسک و زاپوروژیه اقدامات تروریستی بسیار جدی است و تصور کنید که اگر ما به آن پاسخ دهیم، چه اتفاقی برای کل آن قسمت از اروپا خواهد افتاد؟».

پوتین افزود: اگر اوکراین تمایلی به مذاکره دارد، ما آن را رد نکردیم اما این مذاکرات باید بر اساس توافق نامه‌های مستند باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیروهایش شروع به حذف تدریجی نیروهای اوکراینی از مناطق مرزی کرده‌اند گفت هدف حمله اوکراین به کورسک تحت فشار قرار دادن نیروهای روسیه و جلوگیری از پیشروی آنها در دونباس بود که محقق نشد.

تلاش‌های اوکراین برای حمله به مناطق مرزی روسیه، خود ارتش اوکراین را در محورهای دیگر تضعیف کرد، در حالی که نیروهای روسی سرعت حمله خود را تسریع کردند و دستاوردهای ارضی روزانه نه به صدها متر، بلکه بیشتر به کیلومتر مربع می‌رسید.

تلفات نیروهای اوکراینی به حدی است که ارتش اوکراین ممکن است به زودی توان رزمی خود را از دست بدهد

نمایندگان نخبگان در کی‌یف به مردم خود اهمیتی نمی دهند، بستگان آنها در خارج از کشور زندگی می کنند و خودشان می توانند هر لحظه سوار هواپیما شده و از آنجا خارج شوند.

وی در پایان تأکید کرد که وظیفه مقدس نیروهای مسلح روسیه انجام هر کاری برای بیرون راندن دشمن از مناطق مرزی روسیه و محافظت قابل اعتماد از شهروندان ما است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر