کد خبر: 198573
A

وزارت امر به معروف طالبان: با سازمان ملل همکاری نمی‌کنیم

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرد که با اعضای هیئت مأمور سازمان ملل متحد در افغانستان موسوم به یوناما که آنرا «طرف مخالف» می‌خواند، همکاری نخواهد کرد.

وزارت امر به معروف طالبان: با سازمان ملل همکاری نمی‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرد که با اعضای هیئت مأمور سازمان ملل متحد در افغانستان موسوم به یوناما که آنرا «طرف مخالف» می‌خواند، همکاری نخواهد کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: این موضع پس از آن اعلام شد که هیئت مامور سازمان ملل متحد در واکنش به قوانین محدود کننده تازه طالبان علیه زنان که آنها را ملزم به پوشش کامل و بلند نکردن صدای خود می‌کند، هشدار داد که چنین مقرراتی چشم‌انداز تعامل با جامعه بین‌المللی را خدشه‌دار خواهد کرد.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در پاسخ، هیئت مامور سازمان ملل متحد را «طرف مخالف» خوانده و اعلام کرده است که به دلیل «تبلیغات مستمر» این نهاد علیه تصمیم‌های حکومت امارت اسلامی، با آن همکاری نخواهد کرد.

 

در بیانیه این وزارتخانه که روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده است: «ما از سازمان‌های بین‌المللی، کشورها و افرادی که نسبت به این قانون انتقاد دارند، می‌خواهیم به ارزش‌های دینی مسلمانان احترام بگذارند و از این گونه انتقادات و اظهارات توهین‌آمیز در قبال ارزش‌ها و مقدسات اسلامی خودداری کنند.»

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان که از سوی طالبان برای ورود به این کشور منع شده است هفته گذشته به جمع دیگری از کارشناسان سازمان ملل پیوست که پیش‌تر نسبت به نقص گسترده حقوق بشر توسط طالبان و پذیرش حکومت شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در افغانستان هشدار داده بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر