کد خبر: 198571
A

کپی برداری اوکراین از الگوی اسرائیل؛ آیا زلنسکی آمریکا را به جنگ جهانی سوم می‌کشاند؟

از زمان تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، ایالات متحده تاکید کرده که هدفش کمک به کی‌یف برای دفاع از خاک خود و بقا به عنوان یک کشور مستقل است. در نتیجه از نظر واشینگتن و متحدین غربی هر گونه پیشنهادی که می‌تواند جنگ را به خاک روسیه بکشاند خطرناک تلقی می‌شود.

کپی برداری اوکراین از الگوی اسرائیل؛ آیا زلنسکی آمریکا را به جنگ جهانی سوم می‌کشاند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشریه فایننشال تایمز در تحلیلی به این مسئله پرداخته و می‌نویسد: پس از تهاجم کورسک، ولودیمیر زلنسکی، عملا محدودیت‌هایی را که آمریکا بر تلاش‌های جنگی اوکراین اعمال کرده کنار گذاشته و تاکید کرده که «مفهوم ساده‌لوحانه و توهم‌آمیز خطوط به اصطلاح قرمز روسیه که توسط برخی از شرکای اوکراین مطرح شده، دیگر از بین رفته است.»

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: تفاوت بین احتیاط واشینگتن و ریسک‌پذیری کی‌یف نه تنها نشان‌دهنده تفاوت در تحلیل در مورد اینکه پوتین چه اندازه در مقابل اقدامات اوکراین تحمل خواهد کرد، است در عین حال تفاوت ظریف میان اهداف اوکراین و متحدانش در این جنگ را نشان می‌دهد.

 

در آغاز درگیری، جو بایدن دو هدف را برای دولت خود تعیین کرده بود؛ اولین مورد حمایت از اوکراین بود. اما دومی اجتناب از جنگ جهانی سوم بود. اگر ایالات متحده مجبور به انتخاب بین این دو هدف شود، به وضوح هدف دوم را انتخاب خواهد کرد.

اما اوکراین برای بقای خود می جنگد. این کشور دخالت مستقیم آمریکا در جنگ با روسیه را می پذیرد. بر اساس کتاب اخیر دیوید سنگر، تحلیلگر و نویسنده آمریکایی نزدیک به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حتی به دستیاران خود گفته که نگران است زلنسکی قصد داشته باشد عمدا آمریکا را به جنگ جهانی سوم بکشاند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر