کد خبر: 198560
A

قرارداد ۲.۷ میلیارد یورویی فروش رافال به صربستان؛ مشتری سنتی روسیه خریدار جنگنده‌های فرانسوی شد

صربستان که از مشتریان سنتی هوایپما و هلی‌کوپترهای جنگی روسیه به شمار می‌رود برای خرید ۱۲ جنگنده رافال قرارداد ۲.۷ میلیارد یورویی با فرانسه امضا کرد.

قرارداد ۲.۷ میلیارد یورویی فروش رافال به صربستان؛ مشتری سنتی روسیه خریدار جنگنده‌های فرانسوی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که به صربستان سفر کرده روز پنجشنبه در جریان دیدار با الکساندر ووچیچ، همتای صرب خود در بلگراد قراردادی به ارزش ۲ میلیارد و هفتصد میلیون یورو برای فروش ۱۲ فروند جت جنگنده رافال به این کشور حوزه بالکان غربی امضا کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران یورونیوز نوشت: خبر انعقاد فروش این هواپیماهای جنگی چند منظوره در جریان کنفرانس خبری مشترک روسای جمهوری دو کشور در بلگراد اعلام شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، تلاش برای تقویت روابط صربستان با اتحادیه اروپا از جمله دیگر اهداف سفر امانوئل ماکرون به این کشور عنوان شده است.

چشم‌انداز «نه چندان جذاب» پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا

صربستان به طور رسمی درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را داده است، اما پیشرفت کمی در زمینه حاکمیت قانون و اصلاحات دموکراتیک داشته است، که این پیش شرط های اصلی برای عضویت در بلوک ۲۷ کشوری هستند

صربستان به طور رسمی خواستار عضویت در اتحادیه اروپا است اما هنوز در زمینه حاکمیت قانون و اصلاحات دموکراتیک که اصلی‌ترین پیش‌شرط‌های عضویت در این بلوک ۲۷ کشوری هستند، پیشرفت زیادی نداشته است.

امانوئل ماکرون در نامه‌ای به مردم صربستان که روز پنجشنبه در رسانه‌های محلی این کشور منتشر شد، تلاش کرد تا ساکنان این بخش از بالکان را تشویق کند که آینده خود را در اتحادیه اروپا جستجو کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که «چشم‌انداز کنونی پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا به اندازه آنچه باید هنوز جذاب به نظر نمی‌رسد.»

رئیس جمهوری فرانسه در این خصوص به «نگرانی‌ها و خستگی از روند مذاکرات الحاق» اشاره کرد و همچنین «نوعی دلخوری یا حتی بی‌اعتمادی» نسبت به اتحادیه اروپا را که گاهی در این کشور مشاهده می‌شود، یادآور شد.

امانوئل ماکرون همچنین هشدار داد که پس از حمله روسیه به اوکراین، «بازی تعادل» صربستان بین قدرت‌های جهانی یک «توهمی» بیش نیست.

او تاکید کرد که صربستان تنها به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا قادر به محافظت از منافع و حفظ هویت خود خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر