کد خبر: 198457
A

نتانیاهو در تماس با زلنسکی حمله موشکی روسیه را با حمله هوایی ایران مقایسه کرد

نتانیاهو پس از حمله موشکی بزرگ روسیه علیه اوکراین، با زلنسکی تماس گرفته و از پدافند هوایی اوکراین تمجید کرده است. البته دولت اسرائیل این گفتگوی تلفنی را به طور رسمی تایید نکرده است.

نتانیاهو در تماس با زلنسکی حمله موشکی روسیه را با حمله هوایی ایران مقایسه کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نتانیاهو پس از حمله موشکی بزرگ روسیه علیه اوکراین، با زلنسکی تماس گرفته و از پدافند هوایی اوکراین تمجید کرده است. البته دولت اسرائیل این گفتگوی تلفنی را به طور رسمی تایید نکرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: کی‌یف اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه ۲۸ اوت (هفتم شهریور ۱۴۰۳) با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین تلفنی گفت‌وگو کرد.

سرگئی نیکیفوروف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که «طرفین در مورد وضعیت منطقه خاورمیانه گفتگو کردند و نخست وزیر نتانیاهو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرد.»

وی گفت: «ولودیمیر زلنسکی از اسرائیل به خاطر شرکت در نشست افتتاحیه صلح اوکراین به میزبانی سوئیس و حمایت از بیانیه پایانی آن تشکر کرد. طرفین همچنین توافق کردند که تماس‌های خود را ادامه دهند.»

روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز چهارشنبه به نقل از یک دیپلمات ارشد اوکراینی که نامش فاش نشد، گزارش داد که این تماس تلفنی به ابتکار آقای نتانیاهو برقرار شده است.

نتانیاهو در این گفتگوی تلفنی، نخست وزیر اوکراین را به دلیل دفاعش در برابر حمله موشکی و پهپادی روسیه در دوشنبه شب گذشته که یکی از بزرگترین حملات روسیه در جنگ اوکراین تا به امروز بود، تحسین کرد.

بنا بر گزارش‌ها، نتانیاهو این حمله را با حمله مستقیم ایران به اسرائیل در ماه آوریل مقایسه کرد. در آن زمان، ایران حدود ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد که گفته می‌شود ۹۹ درصد آن‌ها رهگیری شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر