کد خبر: 198448
A

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل

وزیران امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا برای ارزیابی تحولات جاری که در بخشی از آن وزیر امور خارجه ترکیه نیز حضور خواهد داشت در بروکسل گرد هم آمدند.

 نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل

به گزارش سایت دیده بان ایران ، وزیران امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا برای ارزیابی تحولات جاری که در بخشی از آن هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز حضور خواهد داشت، به ریاست جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم آمدند.

در این نشست تحولات اوکراین، خاورمیانه و ونزوئلا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بورل پیش از نشست با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نشست خبری مشترک برگزار کرد.

بورل با اعلام اینکه 1.4 میلیارد یورو از دارایی های مسدود شده روسیه در چارچوب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به اوکراین و کشورهای حامی نظامی این کشور ارسال شده، گفت: این اولین بار است که چنین اقدام مستقیمی برای افزایش توان دفاعی اوکراین انجام می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که تامین تجهیزات دفاع هوایی برای اوکراین از اولویت‌های آنها است.

بورل خاطرنشان کرد: جناب هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این نشست مشارکت خواهد داشت، برای ترکیه مهم است که نقش اتحادیه اروپا در قبال موضع اداره یونانی قبرس جنوبی به عنوان کشور عضو اتحادیه اروپا را درک کند.

وی تصریح کرد: بر این باوریم که بهترین راه برای حل این مسئله مذاکره است. جناب فیدان دیداری دوجانبه با برخی از وزرا خواهند داشت و امیدوارم این دیدار برای بحث در مورد مسائل مربوط به اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای عضو مهم و مثبت باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر