کد خبر: 197586
A

دادگاه فرانسه یک نوجوان ۱۲ ساله را به اتهام «تجلیل از اقدامات تروریستی» محکوم کرد

دادگاهی در شرق فرانسه یک نوجوان ۱۲ ساله را به اتهام «تجلیل از اقدامات تروریستی» پس از اینکه مدعی شد «صدها فیلم تروریستی را تماشا کرده و برخی از آنها را منتشر کرده است» محکوم کرد.

دادگاه فرانسه یک نوجوان ۱۲ ساله را به اتهام «تجلیل از اقدامات تروریستی» محکوم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران، «پل ادوارد لالویس، دادستان عمومی در مونتبلیارد (شرق)، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این کودک بیش از ۱۷۰۰ کلیپ ویدیویی تبلیغاتی یا قتل عام راضبط کرده و آن‌ها را از طریق پیام‌های رمزگذاری شده به اشتراک گذاشته است.

در پایان یک جلسه غیرعلنی در برابر قاضی اطفال، کودک اعتراف کرد که بخشی از کانال‌های گفتگوی مشابه با کانال‌های ارائه شده توسط پلتفرم‌های دیسکورد و تلگرام بوده است.

مدعی العموم مدعی شد که این کودک در بحث‌های مربوط به افراط‌گرایی اسلامی شرکت می‌کرد و بارها به ما توضیح می‌داد که جذب شده است.

در حالی که دادستان این کودک را حامی اقدامات تروریستی و قادر به تحریک به ارتکاب چنین اعمالی می دانست، به وجود ضعف‌های روانی که او را برای درگیر شدن در یک پدیده افراطی آماده می‌کند، اشاره کرد.

به گفته دادستان عمومی، این کودک با مشکلات سازگاری در مدرسه مواجه بوده و از تنهایی و اختلالات رشدی به ویژه تاخیر زبانی رنج می‌برد.

جلسه صدور حکم برای وی تا ۷ ماه دیگر انجام می‌شود، اما به دلیل سن کم، حکم حبس برای وی صادر نمی‌شود، بلکه با مراحل راهنمایی تحصیلی مواجه است و در حال حاضر در مرکز رسیدگی به این موضوع به سر می برد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر