کد خبر: 197402
A

جزئیات پیشنهاد آتش‌بس موقت ۴۰ روزه در غزه از سوی آمریکا

پیشنهاد جدید آمریکا برای غزه شامل یک مرحله آتش‌بس به مدت ۴۰ روز است و آمریکایی‌ها امیدوارند که این آتش‌بس موقت به توقف دائمی جنگ تبدیل شود.

جزئیات پیشنهاد آتش‌بس موقت ۴۰ روزه در غزه از سوی آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از العربی الجدید، امروز سه‌شنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از تل‌آویو به قاهره سفر کرده تا مذاکراتی برای توقف درگیری‌ها در غزه را که ادامه دهد.

هدف بلینکن کاهش اختلافات بین اسرائیل و حماس درباره پیشنهاد آتش‌بس است که تحت حمایت ایالات متحده انجام می‌شود.

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که پیشنهاد جدید آمریکا برای غزه شامل یک مرحله آتش‌بس به مدت ۴۰ روز است و آمریکایی‌ها امیدوارند که این آتش‌بس موقت به توقف دائمی جنگ تبدیل شود.

قرار است در این سفر، بلینکن با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و وزیر امور خارجه او، بدر عبدالعاطی، دیدار کند تا به یک «آتش‌بس موقت» در غزه برسند که پس از آن، تبادل اسرا و زندانیان بین مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی صورت گیرد.

مذاکرات فعلی که از دوحه قطر شروع شده و اکنون در قاهره ادامه دارد، به سمت توافق جدیدی در مورد غزه سوق پیدا می‌کند که بر یک مرحله متمرکز است و به مدت ۴۰ روز طول می‌کشد. با این حال، هیچ شرایط یا متنی وجود ندارد که تضمین کند مراحل بعدی نیز اجرا خواهند شد یا اسرائیل پس از این مدت، دوباره به حملات خود ادامه نخواهد داد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر