کد خبر: 196875
A

انتخابات آمریکا؛ پیشتازی ترامپ در ۵ ایالت نوسانی

با داغ‌ترشدن مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، وضعیت آن‌ها در ۷ ایالت نوسانی میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، کالیفرنیای شمالی، و همچنین نوادا و آریزونا، در کنار جورجیا، توجه محافل را به خود جلب کرده است.

انتخابات آمریکا؛ پیشتازی ترامپ در ۵ ایالت نوسانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ العربیه نوشت: با داغ‌ترشدن مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، وضعیت آن‌ها در ۷ ایالت نوسانی میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، کالیفرنیای شمالی، و همچنین نوادا و آریزونا، در کنار جورجیا، توجه محافل را به خود جلب کرده است.

به گزارش «واشینگتن پست»، در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ در ایالت‌های میشیگان، کارولینای شمالی، و نوادا و همچنین آریزونا و جورجیا پیشتاز است، به نظر می‌رسد که هریس در حال کم کردن فاصله خود با ترامپ است.

آمار نشان داده است که هریس در دو ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسن جلو افتاده است.

تغییر معادله ظرف ۳ هفته

از سویی ظواهر امر گویای بروز تغییرات گسترده در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری طی سه هفته گذشته است.

از زمان اعلام انصراف جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی از رقابت انتخاباتی در ۲۱ جولای و واگذاری نمایندگی حزبش به کامالا هریس، معاون خود، وضعیت حزب دموکرات به ظاهر بهتر شده است.

موقعیت هریس در سطح ملی به شکل میانگین، از ۲ درصد در ۲۱ ژوئن به ۲.۱ درصد افزایش یافته است. او در ویسکانسین و پنسیلوانیا در صدر قرار گرفت و در میشیگان توانست فاصله‌اش با ترامپ را که اکنون با کمتر از یک درصد پیشتاز است، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ترامپ در طول انتخابات ۲۰۲۰، کوشید نتایج انتخابات در میشیگان، جورجیا، آریزونا، پنسیلوانیا، ویسکانسین و نوادا را لغو کند، اما توفیقی نیافت، زیرا این ایالت‌ها عملا پیروزی بایدن، رقیب او را رقم زدند.

نظرسنجی «آسوشیتدپرس- نورک»

با این حال، روشن شده که هریس در مسائل مربوط به نژاد، نابرابری، سیاست سقط جنین و مراقبت‌های بهداشتی بر ترامپ برتری دارد.

در حالی که آمریکایی‌ها تمایل بیشتری به این باور دارند که ترامپ در ارتباط با مدیریت اقتصاد و موضوع مهاجرت، عملکرد بهتری خواهد داشت.

بر اساس همین نظرسنجی، از هر ۱۰ آمریکایی، ۴ نفر گفتند که هریس از ترامپ صادق‌تر است.

به‌رغم تمامی این نظرسنجی‌ها، تردیدی نیست که آمریکا، رقابت داغ میان این دو نامزد در ارتباط با مسائل مربوط به مهاجرت، اقتصاد و دیگر مسائل مهم و نگران‌کننده برای جامعه آمریکا را شاهد خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر