کد خبر: 196798
A

فرمانده روس ضمن اعتراف به پیش‌روی نیروهای اوکراینی در امتداد جبهه مرزی: یک روستا را آزاد کردیم

به گفته یک فرمانده ارشد روسیه، نیروهای اوکراینی از یک روستا در منطقه مرزی این کشور بیرون رانده شده‌اند اما همچنان پس از گذشت بیش از ۹ روز از نفوذ به خاک روسیه، در امتداد جبهه مرزی در تلاش برای پیشروی هستند.

فرمانده روس ضمن اعتراف به پیش‌روی نیروهای اوکراینی در امتداد جبهه مرزی: یک روستا را آزاد کردیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به گفته یک فرمانده ارشد روسیه، نیروهای اوکراینی از یک روستا در منطقه مرزی این کشور بیرون رانده شده‌اند اما همچنان پس از گذشت بیش از ۹ روز از نفوذ به خاک روسیه، در امتداد جبهه مرزی در تلاش برای پیشروی هستند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: گترین حمله خارجی به خاک روسیه از زمان جنگ جهانی دوم به این سو از سه‌شنبه گذشته ششم اوت آغاز شد، زمانی که هزاران سرباز اوکراینی با شکستن مرز‌های غربی روسیه، تحقیر و شرمساری بزرگی برای برای فرماندهان نظامی ارشد این کشور رقم زدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که نظامیان کشورش چند کیلومتر دیگر در خاک روسیه پیشروی کرده‌اند و به گفته وی هدف تعیین شده برای تقویت یک «بانک مبادله» به منظور تبادل اسرای جنگی در حال تحقق است.

یک مقام اوکراینی نیز اظهار داشت که کی‌یف در حال ایجاد منطقه‌‌ای حائل در کورسک برای حفاظت از شهروندان خود در برابر حملات ارتش روسیه است.

از سوی دیگر، آپتی علاءالدینف، فرمانده نیروهای ویژه چچن که در کورسک می‌جنگند، مدعی شد که نیروهای روسیه موفق شده‌اند نظامیان اوکراینی را از روستای مارتینوفکا واقع در حدود ۱۸ کیلومتری مرز بیرون برانند.

وی که از منطقه کورسک با تلویزیون دولتی روسیه گفتگو می‌کرد، با یادآوری نبرد بورودینو در سال ۱۸۱۲ که طی آن لشگر ناپلئون به روسیه حمله کرد، گفت: «ما هر آنچه را که می‌جنبید و هر چیزی را که یافتیم، نابود کردیم.»

ژنرال آپتی علاءالدینف، که از متحدان و نزدیکان رمضان قدیروف، رئیس‌جمهوری چچن است، افزود که اوکراین در حال اعزام نیروهای بیشتری به سوی مناطق مرزی روسیه است، اما این جابجایی نیروها باعث تضعیف نظامیان اوکراینی در سایر جبهه‌ها شده است.

وی در عین حال اذعان داشت که ابتکار عمل همچنان در دست اوکراین است و یادآور شد: «دشمن فشار می‌آورد و تلاش می‌کند از هر جایی که بتواند نفوذ کند.»

این فرمانده چچنی که برای نیروهای روسیه در منطقه کورسک می‌جنگد، در ادامه تاکید کرد که با این حال «هر روز از قدرت نیروهای دشمن کاسته می‌شود.»

ژنرال علاءالدینف سپس ضمن رد ادعای روز گذشته کی‌یف در خصوص سقوط شهر سودژا، مرکز انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا از طریق اوکراین، تاکید کرد که این شهر به طور کامل تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار نگرفته است.

وی در ادامه به وضعیت آشفته میدان نبرد در منطقه اشاره کرد و گفت که وقتی نیروهایش بلافاصله پس از حملات اخیر وارد میدان شدند، جنگل‌ها مملو از نیروهای اوکراینی بود و مشخص نبود کدام نیروها در چه سمتی قرار دارند.

به نظر می‌رسد تهاجم اوکراین به خاک روسیه با هدف وادار کردن مسکو به کند کردن پیشروی خود در سایر جبهه‌ها صورت گرفته باشد.

با این حال، وزارت دفاع روسیه نیز از نبردهای شدید در امتداد جبهه اوکراین خبر داد و اعلام کرد که نیروهایش در چندین نقطه موقعیت‌های بهتری به دست آورده‌اند.

اوکراین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از کاهش فشار نظامی روسیه در جبهه شرقی نبردها در داخل مرزهایش مشاهده نشده است و در عین حال از شدیدترین درگیری‌ها طی چند هفته اخیر در نزدیکی پوکروفسک خبر داد.

بزرگ‌ترین دستاورد میدانی ارتش اوکراین

نیروهای اوکراینی با پشتیبانی پهپادها، توپخانه سنگین و تانک‌ها موفق شده‌اند بخشی از قلمرو بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان را تحت کنترل خود درآورند.

بنا به آخرین گزارش‌ها، نبرد میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی روز پنج‌شنبه در جبهه‌ای به فاصله ۱۸ کیلومتر از مرز در داخل خاک روسیه ادامه داشت.

به گفته فرماندار موقت کورسک، ساکنان منطقه «گلوشکوف» با جمعیت ۲۰ هزار نفر هم اکنون در حال تخلیه هستند. طبق آمار ارائه شده از سوی روسیه، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مناطق مرزی تخلیه شده‌اند.

در حالی که حمله اوکراین باعث تحقیر و شرمساری مسکو شده و ضمن آشکار کردن ضعف دفاع مرزی روسیه، روایت عمومی از جنگ جاری را دستخوش تغییر کرده، مقامات روس مدعی هستند که این حمله مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

روسیه که در سال ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، بیشتر طول سال را در امتداد جبهه‌ای به طول ۱۰۰۰ کیلومتر در داخل اوکراین در حال پیشروی بوده و برتری عددی قابل توجهی دارد؛ روسیه در حال حاضر ۱۸ درصد از خاک اوکراین را تحت کنترل دارد.

تهاجم اوکراین به خاک روسیه طی هفته گذشته که بنا به آخرین گزارش‌ها پیشروی‌‌ها در آن همچنان ادامه دارد، بزرگ‌ترین دستاورد میدانی این کشور از سال ۲۰۲۲ به این سو محسوب می‌شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر