کد خبر: 196443
A

کاخ سفید هرگونه مشارکت در سرنگونی نخست‌وزیر سابق بنگلادش را رد کرد

کاخ سفید در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش مبنی بر اینکه آمریکا در سرنگونی او نقش داشته است، اعلام کرد این ادعاها «کاملا غلط» هستند.

کاخ سفید هرگونه مشارکت در سرنگونی نخست‌وزیر سابق بنگلادش را رد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ «شیخ حسینه» نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش روز یکشنبه در اولین مصاحبه خود از زمان استعفایش تحت فشار چند هفته اعتراضات و ناآرامی علیه وی، درباره نقش‌آفرینی ایالات متحده در سرنگون ساختنش صحبت کرد.

نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش با متهم کردن آمریکا به دست داشتن در ناآرامی‌ها و دسیسه برای برکناری‌اش گفت: «اگر من حاکمیت جزایر سنت مارتین را واگذار کرده و به ایالات متحده آمریکا اجازه می‌دادم خلیج بنگال را تحت نفوذ خود داشته باشد، همچنان در قدرت حضور داشتم. من از مردم سرزمینم استدعا دارم، لطفا نگذارید افراطی‌ها شما را بازیچه‌دست قرار دهند.»

در واکنش به این اظهارات، تلویزیون هندی «دی‌دی‌ نیوز» به نقل از «کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید گزارش کرد: «ما اصلا هیچ مشارکتی نداشته‌ایم. هرگونه گزارش یا شایعاتی درخصوص اینکه دولت ایالات متحده در این وقایع دست داشته، کاملا غلط هستند.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: «ما معتقدیم که مردم بنگلادشی باید آینده دولت خود را تعیین کنند و این موضعی است که ما داریم.»

«شیخ حسینه» روز پنجم اوت بعد از آنکه دانشجویان معترض تنها خواسته خود را استعفای حسینه اعلام کردند، استعفای خود را حین خروج از این کشور اعلام کرد. اعتراضات این دانشجویان ابتدا به انگیزه مخالفت با نظام سهمیه‌بندی در مشاغل دولتی بالا گرفت، اما بعد از وقوع کشتار و خشونت علیه معترضان، آنها استعفای حسینه را مطالبه کردند.

پس از آنکه شیخ حسینه از شهر داکا به هند گریخت، دولت موقتی تحت نخست‌وزیری «محمد یونس» برنده جایزه صلح نوبل که قرار است ناظر بر یک دوران انتقالی و تدارک برای انتخابات زودهنگام باشد، تشکیل شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر